Direktlänk till inlägg 27 oktober 2016

Magsjuk, igen.

Av Kicki Fredlund - 27 oktober 2016 13:14

Men fy fasen! Jag åkte på magsjuka i natt igen, det var ju inte länge sen sist.


Jag är ju van att få kolik, men det här är nåt annat. Vaknade kl 2 i natt av att jag mådde hejdlöst illa (det gör jag inte när jag har kolik).


Satt på toa resten av natten med spyhinken i knät.


Vi var ju till Borlänge igår, för jag kollade synen, som var just så illa som jag trodde.


Vi åt då på IKEA, Berra åt inte samma som jag och han är inte sjuk.


Ont i magen och illamående är jag fortfarande, får springa på toa stup i kvarten, men nu är det andra änden som rinner. Jag vågar inte gå ut med hundarna, det är nog lugnast att hålla sig i närheten av toan hela dan.


Jag var också till ElGiganten för att lämna in min kamera, där blixten inte fungerar, men det skulle kosta 1.000 kr bara i felsökning, så det struntade jag i.


Det tog en jäkla tid, som alltid. Först fick jag köa i 30 minuter, sen när jag framförde mitt ärende, så fick jag veta att jag måste köra till baksidan där verkstad och inlämning fanns. Och först där talade han om hur dyrt det skulle bli.


I stället ska jag köpa en extern blixt till den (en sån kostar 1.300 kr)


Idag får hundarna nöja sig med det dom fick igår, då vi åkte till skogen både på väg till Borlänge och på hemvägen.


 

Här spanar dom in olika saker, men jag tror att Maya kollar in mig.


   

Jag kastade iväg lite godisbitar att leta reda på, Triss vet direkt vad det handlar om..


 

medan Maya passar på att leta på samma ställe som Triss.


 

På väg tillbaka till bilen igen.


Idag skulle älskade Skorpan fyllt 8 år. Hon är verkligen saknad.


 

Skorpan i skogen förra året, ett par månader innan hon togs bort.


Lite typiskt att jag behöver hålla mig inne idag, för det är soligt ute och 7 - 8 grader varmt.

Det är massor kvar att göra i trädgården.







 
 
Hillevi

Hillevi

27 oktober 2016 15:00

Stackars du! Hoppas att det blir bättre fort, fort.

Fantastiskt fina bilder bjuder du på, inklusive käraste Skorpan.

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

28 oktober 2016 16:49

Det gick ju hyfsat fort över, idag allt allt OK igen. Men jä...r vad jobbigt det är medan det pågår. Jag som dessutom avskyr att kräkas och håller mig i det allra längsta.
Tack! Vad snäll du är som berömmer mina bilder.
Du vet hur det är, det man håller kärast är alltid favoritmotiv.

 
Ingen bild

Yvonne

27 oktober 2016 15:12

Är du säker på att det är "vanlig" magsjuka?
Det var en dyr felsökning!

Kicki Fredlund

28 oktober 2016 16:45

Vanlig eller ovanlig, magsjuk var jag iaf.
Om jag skickar själv direkt till Nikon, så kostar felsökningen 350 kr, men då måste jag betala frakten dit och hem. Men nu struntar jag i den biten och köper en extern blixt i stället.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

27 oktober 2016 17:48

Nämen nu får det vara nog! Har din mage blivit känsligare tro? Jag var också dålig i magen inatt, gårdagens meny var en rågbrödsmörgås, vitkålssallad, räkmacka och till sist rostade kastanjer. Jag får nog skylla mig själv...
Hoppas du ser bättre ut snart, haha, det är ju viktigt att du har rätt skärpa för bilkörning också, var rädd om dig och kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

28 oktober 2016 12:23

Jag tror inte magen blivit känsligare. Jag hade kolik mycket oftare förr, beroende av vad jag åt.
Det gick fort över den här gången också, för ett drygt dygn är väl smällar man kan ta.
Idag är jag fit for fight igen.

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards