Direktlänk till inlägg 16 oktober 2016

Spår först, sen Borlänge

Av Kicki Fredlund - 16 oktober 2016 18:31

Vi åkte och spårade på förmiddagen, som oftast på söndagarna.


Jag la tre st spår. Ett till Maya, ett till Zillen och ett till Doris.


Maya var flamsig, jag hade gått en hel del på stig och det hade hon svårt för, missade t.o.m två apporter (av 5), det är mkt ovanligt eftersom hon brukar vara helt säker på apporterna, även om hon flamsat i spåret.


Doris gick ett klockrent spår med två mjuka vinklar, tog t.o.m upp en apport som jag bara på prov lagt i spåret. Hon har tidigare bara fått ett slut (hon är ju bara valp).


Mariannes Zillen var som vanligt duktig, men genade en vinkel så hon missade en apport.


Följde även med på Queensis spår (Marianne hade lagt det). För andra gången (hände även förra veckan) så nonchalerade Queensi de två första apporterna. Min teori är att hon alltid gått på Kerstins egna pinnar, vem som än lagt spåret, vilket gör att hon inte inte känner igen apporterna. Annars spårade hon som vanligt jättebra och tog upp övriga apporter (en del var vanliga skogspinnar). Fick jättemycket beröm när hon tog dom.


Kl 13 åkte vi från skogen. Hem och böt kläder och lämnade hundarna hemma, sen åkte vi till Borlänge.


Hem till barnbarnet Tobias och Erika för att låna en hushållsmaskin (så jag ska kunna göra äppelmos).


 

Lilla barnbarnsbarnet Novalie söt som socker.


 

Som tur var så var hon inte blyg, vilket hon lätt hade kunnat vara, eftersom vi inte känner varandra.


Dom har alla varit förkylda i omgångar mest hela året, så vi har inte vågat åka dit, med tanke på Berras sjukdom, där han inte bör bli förkyld, speciellt inte under cellgiftsbehandlingen.


 

Att resa sig upp är inga problem när man är drygt 8 månader, det står nog inte på förrän hon knallar omkring.


Vi stannade även till på en snabbvisit hos Stig-Ove och Kristina i Romme på vägen hem.







 
 
Hillevi

Hillevi

17 oktober 2016 06:27

Visst är det roligt när spåret går klockrent men när det strular ibland tycker i alla fall jag att fantasin sätts i rörelse: "nästa gång ska vi prova si eller så"...

Söta Novalie har ju vuxit rejält! Härligt att ni äntligen kunde ses och att hon inte var blyg.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

17 oktober 2016 09:19

Ja, spårandet sätter både hund och förare på prov.

I den ålder som Novalie är i nu (8 månader), så hade ju risken funnits för att hon skulle vara blyg för oss.
Hon har dessutom ett humör som inte är att leka med. Aldrig varit med om en så bestämd unge redan från pytteliten ålder.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards