Direktlänk till inlägg 3 oktober 2016

Dietmat en vecka

Av Kicki Fredlund - 3 oktober 2016 09:42

Fr.o.m idag måste jag tänka på vad jag stoppar i mid i 7 dagar framåt.


Jag har fått tid till koloskopi nästa måndag. Fram till dess får jag inte äta grovt bröd (ingen fara för jag äter nåstan aldrig smörgås nu för tiden), inte äta frukt, råa grönsaker, fibrer, inget med skal eller kärnor och inga fröer.


Oj, hur ska det gå? Äter ju flingor, blåbär, solrosfrön, katrinplommon, inolaxol varje morgon.


Kommer väl få förstoppning som inte är av denna världen.


 

Jag gjorde hemgjord pizza härom dagen, hade för första gången köpt pizzakit (det var halva priset just då).

Jättegod blev den med köttfärs, lök och massor av stekta kantareller, sen ost på toppen.


Nu får jag inte äta svamp den här veckan, så alla svampar jag plockar får hamna på torken.


 

Älsklingshundarna har fått en ny favoritsovstil. Dom ligger nära nära med nosarna ihop. Nu vaknade dom så klart när jag kom med kameran.


Idag är Berra, tackolov, mycket piggare. Han har "avverkat" sina två sämsta dagar efter behandlingen, nu är det några dar kvar innan nästa.


Morgonen har varit kylig med nattfrost igen, men med solens hjälp blir det nog en fin höstdag.


Jag trodde älgjakten skulle börja här idag, men när jag kollade såg jag att det är nästa måndag, så det är bara att gå på svampjakt en vecka till. 




 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

3 oktober 2016 10:57

Hej, har du problem med tarmen? När jag skulle göra koloskopi fick jag inga dietorder, hade kanske varit bättre om jag fått det...kör mycket med soppor, de mättar och är lena för magen. Här går torken efter gårdagens skörd, men nu startar jag upp svenskalektioner denna vecka så nu blir det mindre tid för skogsspring. Ha en fin vecka o hälsa Berra och sötnosarna

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

3 oktober 2016 16:06

Jösses, jag har fått ett helt häfte på vad jag får äta och inte. Värst blir det det sista dygnet med lavemang och 4 liter vatten, eller annan klar dryck.
Mina torkar har gått dygnet runt i mer än en månad. Elräkningen blir väl därefter, men jag har sålt via blocketannons för dryga 2.000 kr.
Kul att du börjar med svenskalektioner igen. Är det samma elever eller nya?
Ha en fin vecka du me'!

 
Ingen bild

Astrid

3 oktober 2016 14:58

Jag fick heller inga förhållningsorder före koloskopin. Men fick beröm för minerna tarm ändå. Viktigt att ta det du ska dricka före även om du måste bosätta dig på toan. Lycka Till. Så fina vovvarna är

Kicki Fredlund

3 oktober 2016 16:08

Konstigt, jag har då massor att ta hänsyn till innan undersökningen. Värst blir så klart sista dygnet innan.
Tack!
Ja, hundarna är fina (som dom flesta hundar i ägarens ögon)

 
Hillevi

Hillevi

3 oktober 2016 19:20

Pizzan ser underbart god ut!
Oj, har du sålt för såååå mycket!!! Imponerande.
Skönt att din man hade en bra dag, eländigt att han annars mår så dåligt av behandlingen.
Koloskopi låter som att det är något jag inte vill göra!
Underbart söta är de, dina chokladgrisar, så tätt ihop. :)

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

4 oktober 2016 10:25

Pizzan blev konstigt nog riktigt god.
Det är faktiskt inte så mkt svamp (jag har varit dyrare på den i år).
Ett svamprikt år plockar jag ca 1,000 liter trattisar på en säsong.
Nä, jag vill inte heller göra den undersökningen, men lika bra att få det gjort. (jag visste ju inte att jag hade bröstcancer heller).
Chokladgrisar, det var gulligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards