Alla inlägg den 28 september 2016

Av Kicki Fredlund - 28 september 2016 18:09

Det var lika milt väder i morse som tidigare, trots att de sa på nyheterna igår att vi skulle få betydligt svalare.


Däremot blåste det stormvindar i natt vid 3-tiden, det lät som väggarna höll på att lossna från huset.


Jag ringde och grattade Synnöve på morgonen, hon fyllde år idag.


Vi 11-fikade hos Kerstin och Anders när vi var på väg till Hedemora för att onsdagshandla.


Jag släppte av Berra, så han gick till frisören och blev klippt, medan jag var till färghandeln och köpte träolja till köksbänkar och bord (köade mkt länge), sen till apoteket, det tog också sin modiga tid. Snabbast gick det på systemet, där jag inhandlade vin (till mig) och whiskey (till Berra).


Berra fick promenerade till ICA efter klippningen.


Sen vi lämnat av matvarorna hemma så åkte vi till skogen.


Jag plumsade runt i ett kärr som jag plötsligt kom ihåg att det fanns, där fick jag ihop några liter rödgul trumpetsvamp (de första i år), sen åkte vi vidare.


 

I otroligt jobbig skog, backe upp....

 

och backe ner, inga dåliga backar heller. Konditionen är inte den bästa precis, så svetten lackar. Det kan jag väl stå ut med, värre är alla äckliga älgflugor som man får plocka bort i ansiktet och på halsen hela tiden. Fyy attan!! Idag var även en fästing och rumsterade om i håret på mig   


 

För att inte gå vilse, så startar jag Run Keeper vid bilen, då ser jag ju var den finns när jag ska ta mig tillbaka. Vägen som syns är en vanlig timmerväg i skogen, som bara går till en vändplats.


Maya och Triss fick nöja sig med koppelpromenad i skogen, men inte hela vägen.


Hemma är det Berra som tar hand om svampen, han tycker att det är rogivande och jag slipper. 




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards