Alla inlägg den 20 september 2016

Av Kicki Fredlund - 20 september 2016 15:51

Återigen hade Triss rullat sig i rutten svamp på skogsturen. Fy fasen vilken stank i bilen på hemvägen!


 

Bad blev det naturligtvis när vi kom hem. Jag fattar inte hur en så liten hund kan fälla såå mycket hår, hon är ju dessutom korthårig. Men det som syns här i badkaret är bara en liten bråkdel av allt hår hon släppte. Varje strykning över ryggen på henne lämnar en svart matta av hår i min hand.


 

Vi gick i lite nya marker idag. Jag blir alltid så nyfiken på vad som ligger bakom när jag ser olika saker i skogen.

 

Vad kan avsikten varit med den här stenhögen mitt i skogen. Jag har ju sett liknade efter raserade kolarkojor, men det här tydde inte på nåt sånt.


Jag funderar på att åka in lite tidigare till klubben ikväll (jag är tisdagsinstruktör) och träna Maya lite på plan innan det är dags att ställa upp för övriga, som ev. vill ha hjälp.


Av Kicki Fredlund - 20 september 2016 11:14

 

Igår e.m när vi kom från skogen fick jag se detta..


Det ringde på dörren och där stod en kille och undrade var jag ville ha grävningen.


 

Sen jag visat var, så gick det med en rasande fart, så var det klart.


 

Ända fram till trappan och även snirklandes in under.


 


 

T.om grästuvorna lades snyggt på plats igen efter grävningen.


Nu är det bara att vänta och se hur länge det dröjer innan all grävning är klar här i Vikmanshyttan, så installatörerna kan göra sitt.

Av Kicki Fredlund - 20 september 2016 10:57

Åh, vad jag saknade Jolly igår på svampturen.


Hon kunde verkligen konsten att visa mig var trattkantarellerna stod. Nu syns de ju knappt, trots att dom ibland finns mitt framför näsan. Det är ju så mycket nedfallna löv och vissna ormbunkar som skymmer.


Jag försöker lära Maya att visa på svampen, men det går trögt.


 

Men igår gjorde hon i alla fall ett litet framsteg när hon nosade på dessa torra trattisar, men hon fattar inte att hon ska visa mig. Om jag inte ser att hon nosar så går hon bara vidare.


 

Nu är de allra flesta helt uttorkade och går inte längre att plocka  


 

Jag har provat nåt nytt i år, att torka gula kantareller.


Har satt ut annons på svamparna på Blocket idag, får väl se om det blir nåt napp.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards