Direktlänk till inlägg 17 september 2016

Han blev kvar...

Av Kicki Fredlund - 17 september 2016 19:08

Dessvärre fick inte Berra komma hem idag. Utredning fortsätter på sjukhuset, i första hand hans kärlkramp.


Jag klarade att ha valpkursen trots att det var jobbigt med ryggskottet.


Triss och Maya fick följa med och sitta i bilen, eftersom ingen var hemma.


   

Som ett litet hjärta ligger sötgrisarna nära nära. Det här var i morse när jag gått runt och tittar var dom låg nånstans (i hallen hittade jag dom den här gången).


Efter kursen åkte jag till skogen och gick med hundarna.


   

Ingen konst att plocka blåbär nu när bladen trillat av. Jag blev förvånad att det gick att plocka trots ryggskottet (men det blev bara en bärplockare).


Maya har börjat med något helt idiotiskt, hon jagar bilar, idag fick hon även med sig Triss, som i.o.f.s kommer tilbaka när jag ropar, men det gör inte Maya.


Det innebär att jag måste hålla henne kopplad när det finns en synlig väg, även om vi är i skogen.


Det vore ju fruktansvärt om hon skulle bli påkörd, det kan ju komma en ny bil medan hon springer efter den första.








 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

17 september 2016 20:05

Hej, det är ju bara bra att de är noggranna på lasarettet och utreder Berras besvär ordentligt, men förstår att det blir både tomt och lite besvärligt med jyckarna. Tänk om du kunde hejda dig något, låta bli bären för i år, jag är säker på att du klarar dig, så du inte få mer besvär från ryggen. Ska jag säga som plockat två stora korgar med rödgul trumpet idag o ska sätta mig o rensa... Men, jag har inga större besvär med ryggen det är ju höfterna som krånglar. Då lär du få vänta på Berras hemkomst efter helgen, de gör väl inte så många utredningar helgdagarna. Hälsa honom så gott/Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

18 september 2016 08:47

Nu blev jag avis, har inte hittat några trumpeter. Men så har dom också kalhuggit tre av dom skogarna där dom svamparna fanns :(
Jodå, Berra blir kollad trots helgen, massor av blodprover tas stup i kvarten och inatt har han haft diverse sladdar kopplade på kroppen.
Det var faktiskt inte ett dugg smärtsamt att plocka de få blåbären, jag vill ju äta dom färska så länge det går.
Kramen

 
Ingen bild

Christine

17 september 2016 21:43

Hälsa honom och försök att ta det lugnt! 😚

Kicki Fredlund

18 september 2016 08:43

Det är väl ingen som blir bra av inaktivitet. Nä man lär väl röra på sig (så länge man kan).

 
Ingen bild

Agneta

18 september 2016 01:36

Du får hälsa Berra och så får ni krya på er båda två!
/Agneta o Kurre

Kicki Fredlund

18 september 2016 08:40

Tack! Han borde komma hem idag.

 
Hillevi

Hillevi

18 september 2016 07:09

Tufft att hålla kurs med såna smärtor. Konstigt ställe det sitter på.
Triss och Maya är verkligen sötgrisar, där de ligger så tätt ihop. Men biljagande är verkligen ett elände. Embla var sån en period som ung och nu har jag Kalle... Det kommer så få bilar förbi här, så det är mycket spännande. Närmare befolkat land reagerar han inte alls...
Så bra att de fortsätter att utreda din man även om det nog är stiltje under helgen.
Önskar god bättring till er båda.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

18 september 2016 08:40

Det gick skapligt bra att ha kursen. Jag fick vara mer verbal än visande. Fick också diskhjälp av en anhörig till en av kursarna.
Berra har legat med en massa sladdar inkopplade i natt, så han blir nog kollad även fast det är helg. Det har nog gällt både hjärtrytm och blodtryck. Men idag borde han ju få åka hem.
Jag tror att det är en muskelsträckning jag har under sista revbenet på höger sida.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards