Direktlänk till inlägg 16 september 2016

Det här hade vi inte räknat med...

Av Kicki Fredlund - 16 september 2016 17:54

När vi skulle åka till Borlänge på e.m så gick vi en tur med hundarna först i skogen vid Tjärnan.


På väg tillbaka till bilen drabbades Berra plötsligt av kraftga bröstsmärtor som strålade ut i armarna och händerna.


Jag tyckte det var lika bra att ringa 112 och säga att dom kunde förbereda akuten i  Avesta att vi var på väg. Men icke sa Nicke, en ambulans skulle komma och hämta honom.


 

Efter ca 10 minuter kom en ambulans från Hedemora med blåljusen på.


Berra kollades med EKG innan han skjutsades till Avesta.


Jag fortsatte till Borlänge som planerat var, Berra ringde efter ett tag. Han blir kvar för observation över natten, även om det tydligen var OK med hjärtat.


 
 
Hillevi

Hillevi

16 september 2016 18:10

Men hjälp! Vilken skräckfylld stund ni måste ha haft. Kärlkramp? Verkar ju ha gått bra men sånt där står inte högt på önskelistan precis.

Kram, Hillevi

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

17 september 2016 09:13

Nog blev jag lite orolig den här gången för han hade så väldigt ont. Men kärlkrampen har ju ställt till det förr.
Men en sån här gång chansar man inte på att det går över till slut.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

16 september 2016 18:10

Men kära nån, vad är det då om det inte är hjärtat som krånglar? Tur han är under kontroll...en väninna har fått åka in idag med förmodad tia, hon blir kvar över helgen, nu tycker jag att det räcker! Hälsa honom så gott och sköt om er så gott det går/ Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

17 september 2016 09:11

Förmodligen hans kärlkramp som ställde till det.
Jag får höra mer när han kommer hem idag.
Själv åker jag till valpkursen med ett jävulskt ryggskott.
"Är det inte det ena så är det det andra, sa flickan som blödde näsblod"
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

16 september 2016 18:59

Usch då! Hoppas att han mår bättre nu och snart får komma hem.

Kicki Fredlund

17 september 2016 09:08

Han kommer hem idag.

 
Menageriet

Menageriet

16 september 2016 19:04

Det måste vara en skrämmande upplevelse? Hoppas att det går bra med honom? Skönt att det inte var något med hjärtat iaf?
Jag brukar ibland få något som heter reflux och det trodde jag första gången var en infarkt och åkte in på lasarettet. Det är övre magmunnen som inte sluter tätt och det gör så fruktansvärt ont i bröstet och det känns som att bägge armarna och huvudet är fullt av sockerdricka. Ingen trevlig känsla precis?
Ta det lugnt och hälsa Berra! Kram på Er 💜

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

17 september 2016 09:08

Ja. det är ju inget som ska nonshaleras när det handlar om bröstsmärtor. Berra blev ju kärlsprängd senast i januari. (tror jag det var)

 
Cici

Cici

16 september 2016 19:06

Förstår att det är jobbigt när kroppen inte funkar som den ska. Skönt att hjärtat var ok och att han nog snart är hemma igen. Ta det lugnt i svampskogarna!

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

17 september 2016 09:06

Ja, han kommer hem idag, blev nog bara kvar över natten för observation.
Nu blir det ofrivilligt lugnt i skogen ett tag, för jag har åkt på ett rejält ryggskott.

 
Ingen bild

Raija

16 september 2016 22:37

Men, så otäckt... och skönt att det inte var något med hjärtat. Hoppas Berra kryar på sig.

Kicki Fredlund

17 september 2016 09:04

Berra har ju sin kärlkramp, så det kanske var det som var orsaken till bröstsmärtan.

 
Ingen bild

Christine

17 september 2016 00:16

Hujeda! Hälsa honom! ☺

Kicki Fredlund

17 september 2016 09:03

Det var nog falsk alarm, som tur var.

 
Ingen bild

lotta

17 september 2016 00:58

HEJ
Det blev en jobbig dag för er båda stor kram till er båda från mig. Berra var rädd om dig.
tänker på er

Kicki Fredlund

17 september 2016 09:02

Tack Lotta!

 
Ingen bild

Carina

17 september 2016 08:44

Krya på dig Berra. Hoppas ni får en härlig dag.

Kicki Fredlund

17 september 2016 09:01

Så värst härlig blir den inte. Berra kommer visserligen hem idag, men jag ska iväg och ha valpkurs med ett jäkla ryggskott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards