Direktlänk till inlägg 8 september 2016

Svamptur och snuskiga hundar

Av Kicki Fredlund - 8 september 2016 16:03

Fortfarande rena sommarvärmen.


Försökte att komma iväg till skogen på fm, men det var ändå i varmaste laget för Triss, hon kom och sökte upp mig och min vattenflaska stup i ett.


   

Att ta en fika i skogen är aldrig fel.


Det blev åter massor av svamp. Två fulla korgar och en 5-liters hink.  

Nu är det gott om Karl-Johan. Tyvärr var den trillingen här redan maskäten.


 

Medan Berra började att rensa svampen, så hade jag ett par snuskiga hundar att bada och mat att laga. (Det blev laxpaket med färska kryddor i foliepaket i ugnen)


Jag tror att Berra gillar den här sysslan.


Triss hade rullat sig i värsta ruttna svampen någon stans, så det stank i bilen när vi åkte hem, då hade jag ändå försökt torka av henne det värsta med en vattendränkt handduk, som fanns i bilen.


Berra får fortsätta ett tag till med svampen, för nu måste jag förbereda kvällens kurs.


Jag kom inte undan med att ha en valpkurs även i höst (vill helst bara ha på våren).


Det är inte så många valpar 6 eller 7 st och det blir bara 5 träffar mot 8 annars. Ikväll är det upptakt utan att hundarna är med.






 
 
Hillevi

Hillevi

8 september 2016 17:07

Har bara en liten olla, som din i tidigare inlägg. Den får räcka, även om jag ibland frestas svårt.

Nä, din man vann kantarellkampen - stort.

Vad gäller täcke blir jag varm av glädje men Kalle är lååååång, mycket längre än en boxer. Det ordnar sig vad det lider men TACK ändå!

http://gyllensilver.wordpress,com

 
Menageriet

Menageriet

8 september 2016 20:57

Hejsan!
Ja, både Ni och hundarna får nog tillräckligt med motion i svampskogen? Något jag också skulle behöva? Faktiskt har även jag plockat lite kantareller förra helgen. Då var jag och hälsade på Dotras pappa som bor i skogen och på väg hem därifrån växte några som jag gav Dotra. Inte var det mycket, men nog räckte det till en macka, antar jag?
Annars är allt som vanligt hos mig, förutom att Klicker är riktigt i sitt esse. Grannens tik löper och han står på kökssoffan och ylar och hon står utanför och drar svansen åt sidan! Hahaha!
Skönt att bilen gick igenom! Alltid lite nervöst varje gång den ska besiktas.
Roligt med valpkurs, även om det är på hösten! Dom är ju så roliga i den åldern

http://www.menageriet.se

Kicki Fredlund

10 september 2016 21:15

Vad jobbigt för Klicker med löptik utanför fönstret. Tur att det är av övergående natur.
Jag har Maya som är skendräktig, hon fick t.o.m var i ett mjölkfyllt juver. Skulle kastrerat henne i veckan men fått skjuta upp det p.g.a skendräktigheten.
Det är med blandade känslor jag håller kurs på hösten, men om det fina vhåller i si så är det OK.

 
Menageriet

Menageriet

8 september 2016 21:00

Tryckte på någon knapp, så jag inte hann skriva klart!
Hade inte så mycket mer att säga egentligen, men Ni får ha det så gott och kram på Er! ♥

http://www.menageriet.se

 
Menageriet

Menageriet

10 september 2016 15:30

Förresten är hemsidan uppdaterad om Du vill kika in!
Kram

http://www.menageriet.se

 
Ingen bild

Raija

12 september 2016 18:59

Så mycket svamp ni hittat. Här hos oss har vi nästan ingen alls i år, för det har varit för torrt. Hittar någon enstaka torr svamp bara. Lite lingon har vi hittat, men inte mycket.

Fint att Berra mått bättre och orkat vara med en del i skogen. Är himla glad att min Ellen inte gillar att rulla sig i stinkande saker. Vi hade Nancy tidigare som älskade allt som luktade illa.

Kicki Fredlund

13 september 2016 18:20

Ja, nu är det massor av svamp. Du kan nog också hitta om du söker på extra fuktiga ställen.
Var glad att Ellen håller sig borta från att rulla sig i snusk. Jolly gjorde det aldrig, men f.f.a Triss är hemsk om hon får chansen.
Trevligt att du kommenterar här emellanåt.
Jag saknar din blogg och dina kattungar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards