Alla inlägg den 22 augusti 2016

Av Kicki Fredlund - 22 augusti 2016 13:35

Igår rensade jag lingon och blåbär, Berra rensade kantareller, vilket han fortsatte med idag, eftersom han inte blev klar igår p.g.a att han började må dåligt och fick gå och lägga sig.


 

Idag har jag kokat första satsen lingonsylt. Jag har visserligen kvar från förra året, men det går åt en hel del, eftersom vi äter på gröten hela vinterhalvåret. 


Jag började skura altanen idag, har skjutit på det hela sommaren, men om det ska bli gjort så är det nog lugnast att jag sätter fart.


Dessvärre körde jag in en sticka (murket trä från husväggen) rätt in under vänstra lillfinernageln (långt in!)Aj som fasen! Där tog lusten att fortsätta att skura slut. Stickan gick naturligtvis inte att ta bort, bara det yttersta.


 

Triss har lite gymnastik.

Av Kicki Fredlund - 22 augusti 2016 12:59

När det går bra på utställning (Kennelklubbens), så har man möjlighet att välja mellan ett inteckningskort eller nån pryl.


Eftersom det blivit många framgångar för Triss och Maya, så har det också blivit många kort.


Dom är värda 100 kr/st. Man får bara använda dom som betalning för Kennelklubbens sortiment.


 

Eftersom korten är tidsbegränsade, så gäller det att handla för dom innan dom går ut.


Jag hade hoppats att fler utställningsrelaterade saker funnits att välja på, men det har mest varit väskor och stolar och sånt.


Fick höra i Eskilstuna när jag frågade, att dom inte får konkurrera med försäljarna som finns på utställningsplatserna.


Men på senare tid har det blivit rätt mycket kläder, jackor,tröjor, västar. Alldeles för dyra för att jag skulle köpa några för pengar, men däremot att nyttja korten.


 

Så i lördags inhandlade jag denna vinterjacka/tröja. Fleece utvändigt och teddyfoder. Med huva och lång ner över ändan, så kan den nog bli bra i vinter. 9 st kort gick det åt då den kostade 900 kr.


     

Tidigare har jag köpt den här vår/höst-jackan för dyra 10 kort. (Jag agerade modell ute på altanen, medan Berra tog en bild.)


Jag gillar inte att man ska behöva bära SKKs reklam på så dyra kläder.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards