Alla inlägg den 21 augusti 2016

Av Kicki Fredlund - 21 augusti 2016 19:03

Fasen så illa jag sov i natt. La mig i vettig tid, för jag var trött efter Eskilstunaresan, men vaknade redan halv 1, kunde omöjligt somna om.


Låg och läste, kollade FB, spelade WF, lyssnade på regnet. Kl 3 hade jag fortfarande inte somnat om.


Mellan kl 6 och 7 är det Efter sex och Låtarna du aldrig glömmer med Ulf Elfving. Då lyssnade jag på det, men slocknade nånstans på slutet och höll aldrig på att ta mig ur sängen halv 8.


Som tur var klarnade vädret upp och det blev perfekt spårväder. Jag tömde 30mm ur regnmätaren, men den var nog inte helt tom innan.


Idag hade Kerstin lagt Mayas spår, knappt 300 m bara en leksak på slutet, inga apporter på vägen.


Maya hade svårt att komma iväg, hon kunde inte bestämma sig åt vilket håll hon skulle gå, sen hade hon flera problem under vägen, men hur sjutton hon än bär sig åt så lyckas hon ta sig till slutet.


 

Zillen fick gå sitt spår mycket på stigar, för det har hon haft lite problem med, men idag gick det fint.


 

Jag la Panteras spår, blev mycket trassel där, p.g.a att många gått i spåret. Det var så otroligt gott om kantareller idag, så det plockades både till höger och vänster. Gott att få svalka sig med lite vatten på vägen.


 

Även rulla sig lite när man hittat en apport.


 

Eva är blöt på knäna, efter att ha trillat i skogen, hon klev ner i en grop, men klarade sin redan onda rygg som tur var.


 

Men det här var ju inga spårhundar..


 

Eeze hade så bråttom i spåret att han försvann som en avlöning mellan träden.


Eftersom det var så gott om nyuppkomna kantareller, så åkte Berra och jag till "hemmaskogen". Mycket riktigt, det hade poppat upp nya kantareller sen sist.


Och jag plockade årets första Karl Johan, en liten knubbig och fin och en lite större, plus ett antal smörsoppar, kladdigare än nånsin efter regnet. Men gott blev det som stuvning på varma mackor.


Berra blev utan, för sen han rensat svamp ett tag så var han heldäckad och gick och la sig utan mat.


Han mår mycket dåligt tredje och fjärde dagen efter behandling. 


Vi skulle egentligen varit till Stockholm idag, för barbarnsbarnet Noah skulle döpas. Vi var tvugna att tacka nej, för jag visste hur dålig Berra skulle.

Av Kicki Fredlund - 21 augusti 2016 08:48

Igår var det dags för ny utställning, i Eskilstuna den här gången.

Vi ville åka i god tid för att få plats att sätta upp tältet vid ringen, så kl 6 drog vi iväg.


På plats var redan Pia Carnbrand, så vi satte upp vårt tält intill hennes.


Nu fick jag även en handler till Maya, för Pia hade sen tidigare erbjudit sig att visa henne, men den gången blev det aldrig av.


   

Åter var Michael Genzer domarelev, så han börjar väl få bra kläm på mina hundar.


 

Domare var Liz-Beth Liljeqvist, som jag aldrig ställt någon hund för tidigare.


   

"Hördu Maya, upp med huvudet och nosa inte i marken"!


Det var bara Triss och Maya i championklassen, där Maya vann före Triss. Men sen fortsatte dom med att bli 1:a och 2:a i Bästa Tikklass.


    

Sen blev Maya BIR! Bim blev en italiensk championhane Quando Quando Of The Royal Way, han fick Cert och blev Svensk Champion.

   


Pia erbjöd sig att stanna till finalen för att visa Maya, men vi åkte ändå hem, för det blev allt varmare och Triss hade stressat up sig hela dan över borzoierna som var utanför vårt tält. Det är det värsta med henne.


Vi var ju klara före kl 1 och skulle behöva stanna till kl 4 och längre.


Nu hann vi istället stanna till på en fika hos Marianne i Norberg på hemvägen.


Nästa vecka åker vi till Ljungskile på Frallaspecialen. 16 tikar är anmälda där i Championklassen!!! 139 frallor totalt.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards