Alla inlägg den 12 augusti 2016

Av Kicki Fredlund - 12 augusti 2016 18:51

I morse hade Berra tid redan 8.15 på Medicin i Avesta.


Han får träffa en otroligt trevlig ung läkare där som heter Sara. Det är hon som kommit på orsaken på de flesta av hans krämpor, hon är envis och ger sig inte förrän hon fått svar. Den här gången fick han reda på hur hans blodfetter låg till. Dom är normala nu, så det är OK att han slutar med en medicin (som inte är så bra för hans njurar).


På hemvägen stannade vi i en skog som vi aldrig gått i tidigare och gick en promenad med hundarna.


   

Det var flera virkesupplag mitt i skogen, vilket slöseri att låta det ligga och bli förstört.

   

Flera såna här nybarkade stammar låg upplagda...

   

men kommer de också att bara ligga och ruttna som dessa?


Vi handlade på ICA. 10% rabatt idag, men får ta till vara allt som kan göra att den ynka pensionen räcker bättre.


Sen fick vi f.m.-fika hos Anders och Kerstin, d.v.s Kerstin var inte hemma just då, men kom just som vi skulle åka igen.


När vi kom hem så klippte jag äntligen gräset, det hade hade blivit väldigt långt.


 


Av Kicki Fredlund - 12 augusti 2016 16:27

Träddungen är bildens medelpunkt.  

Av Kicki Fredlund - 12 augusti 2016 16:22

 

Den här hårresande varelsen följde med hem från skogen bland blåbären.

Av Kicki Fredlund - 12 augusti 2016 16:08

 

Här ute på havet, syns bara horisonten.

Av Kicki Fredlund - 12 augusti 2016 07:45

Nu har jag tagit mig samman, när Jolly varit borta i nästan två veckor, och ska skriva lite minnesanteckningar om en högt älskad familjemedlem.


Så tyst det blivit, inga orytmiska klor klapprar över golven, inga dunsar i golvet när hon la sig ner. Ingen som följer mig var jag går, ingen som provar att putta upp toadörren, för att kolla om det är där jag är.


Ingen som slaskar vatten över hela köksgolvet. Ingen som fäller hår i drivor, så jag måste sopa golven dagligen, ingen som väcker mig för att bli utsläppt mitt i natten.


Ingen som tittar förvånat när hon blev väckt (hon var ju döv sista halvåret)


Åh, så gärna jag hade haft allt detta kvar.


Men nu är epoken BOXER oåterkalligen slut (efter 53 år).


 

Jolly (Travarens Jolly Face) är den som inte diar här. Hon föddes 26 juli 2004, hennes mamma var "Tea" Travarens Ixie, hennes pappa var polishunden "Acke" Engelaiz Action.

 

7 veckor gammal

 

1,5 år. Hon hade så fantastiskt vacker gul färg.    

Pinnar i alla dess former har alltid varit hennes passion.

 

Efter en knäoperation som ung, så fick hon sjukgymnastik i vatten.

Här är hon på Mörkö, på min syster Anitas fritidsställe, där hon fick simma i det bräckta vattnet.


Vatten och simning älskades högt, men på grund av inkontinens (hon var ju kastrerad efter en livmoderinflammation redan vi två års ålder), så fick hon inte roa sig med det så ofta som hon säkert skulle önskat.

 

Hon gjorde en jättebra korning och har titeln Korad

 

Vi tränade mycket sök under många år.

 

Spåra, som hon var jätteduktig på, fick hon göra nästan in i det sista.

 

Att leta upp föremål var också en favoritsyssla..

 

för att inte tala om hur duktig hon var som svamphund.

 

Trots att hon var väldigt "förig" och duktig på lydnadsmomenten, så fungerade hon aldrig på tävling.

Hon var alldeles för ängslig i närheten av andra hundar och för "mammig", så jag fick inte lämna henne.

Här börjar hon bli gammal och grå. Hon blev snabbt Mayas favorit..

   

 

Hon älskade valpar och hade en ängels tålamod med dom, även när hon var gammal och ofärdig.

Här är hon med Triss' valpar sommaren 2015.

 

Hon gillade att gå på bandet och fick göra det ibland.   

Åh, som jag saknar henne! Men hon hade ett förhållandevis långt liv och det trots många krämpor som hon drogs med sen ung ålder. Hon blev faktiskt äldst av alla syskonen. Och jag hoppas och tror att jag gav henne ett bra liv. Älskade Jolly!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards