Alla inlägg den 3 augusti 2016

Av Kicki Fredlund - 3 augusti 2016 11:01

 

I måndags klippte sig både Berra och jag. Råkade passera en frissör, som hade otroligt billiga priser,

130 kr för pensionärer!


Berra klippte sig först och eftersom det blev bra så gav jag killen chansen att även klippa mig.

Frisören var från Irak och kunde inte svenska, men han hade en ung grabb där som tolkade, eller så fick man ta engelska.


Jag hade en stund innan varit in till en frissa (som inte hade tid förrän på lördag), hennes klippning skulle kosta 560 kr! Inga åldersrabatter där inte.


Medan Berra blev klippt (han hade även kunnat bli rakad, det ingick i priset), så gick jag in på Myrorna, egentligen för att se om det fanns en sommarjacka till Berra, men det blev 4 plagg till mig i stället. Det var 50% rabatt på allt, så för 65 kr fick jag en kjol, ett linne, en ärmlös tunika och en långärmad blus.

Jag brydde mig inte om att prova, men allt var lagom visade det sig när jag kom hem. Körde kläderna i maskin, torkade ute och strök sen.


Berra har fortsatt att plocka hallon. Det är ingen hejd på hur mycket det är i år.


Igår var han dessutom så pigg att han körde diket i tomtgränsen med trimmern.


Igår fick vi fikabesök till 11-kaffet. Kerstin och Anders kom. Jag hade bakat kubbar på morgonen, men dom kunde jag inte bjuda på, för jag hade bränt hela plåten, när jag glömt att sätta på timern.


Några nya kubbar bakade jag inte (Berra och jag kan knapra i oss dom misslyckade).


På e.m bakade jag istället bullar, vilket också höll på att gå på skit, för jag skulle snabba på och sätta in dom två sista plåtarna samtidigt och använda ugnens varmluft. Men jag borde lärt mig vid det här laget att det inte fungerar, man måste byta plats på plåtarna efter halva tiden, ändå blev ena plåtens bullar nästan svarta och jäkligt torra och platta.


 

Sista bilden som jag tagit på Jolly. Hon busade med Maya och Triss, som hon inte gjort på jättelänge (tog dom farväl?)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards