Alla inlägg den 31 juli 2016

Av Kicki Fredlund - 31 juli 2016 18:06

I morse åkte jag ensam till skogen. Berra mådde skit igen och låg, även om han piggade på sig på eftermiddagen.


Jolly och Triss fick stanna hemma hos honom, så det var baraMaya som fick följa med och spåra.


Ylwa hade lagt Mayas spår, som var helt osnitslat. Maya tog mer än god tid på sig, hon är duktig när hon väl bestämmer sig, men det var mycket flams på vägen. Två apporter (av 8 st) missade hon. Hon hade nog genat på slutet och missat en bit av spåret.


Det hade dessutom gått en svampplockare i den marken efter att spåret var lagt, kanske var det det som spökade till det för Maya.


Jag hade kameran med och följde med på dom två spåren som jag lagt till Ylwas Pantera resp. Mariannes Zaffi.


 

Pantera bär iväg i spåret.


 

På andra sidan vägen kom Kerstin, Angelika och Selma som just klarat av sitt spår.


 

Sen var det dags för Zaffi att visa sig på styva linan, hon är en mycket duktig och målmedveten spårhund.


Eftersom jag bara hade Maya med mig så följde jag med på promenaden efter spåren.


Övriga gänget brukar gå kilometervarvet med sina hundar, men eftersom varken Jolly eller Triss är bekväma med andra hundar så har jag aldrig gått med tidigare.


Men Maya är ju så snäll och försiktig så hon kunde gott få följa med.


   

Queensie, som förutom Maya, är yngst i gänget tyckte att det var kul med en ny hund i flocken.


 

Dom här tyckte också att Maya var spännande, men här var Maya betydligt försiktigare.


   

Medan dom övriga sitter och väntar på att få godis av Marianne, så gör Maya en liten lov runt dom när hon passerar.


När alla åkt, så stannade jag en en stund till och plockade lite blåbär, för de senast plockade var slut i kylskåpet och de frusna får vänta till säsongen är över.


Igår eftermiddag gick jag en extra promenad, sen vi gått skogspromenaden med våra egna. Det var Helena som behövde lite hjälp med sina hundar, så jag tog två av hennes labradorer med till skogen.

Jag hade inte ens mobilen med, så några bildbevis finns inte.


Eftersom Helena mår skit av sin cellgiftsbehandling, hon fick reda på att hon hade bröstcancer strax efter mig (det var jag som tingade iväg henne på mammografikontroll), så orkar hon inte gå med sina hundar som hon skulle önska.


I dag har tvättmaskinen gått sen i morse. Tvättat sängkläderna och bäddat rent och tvättat kläder så vi har när vi åker till Gotland.


Det har blåst friskt så det har torkat snabbt.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards