Alla inlägg den 26 juli 2016

Av Kicki Fredlund - 26 juli 2016 18:49

Tänk att jag även i år får skriva att Jolly fyller år. Men det kommer inte att bli fler födelsedagar för henne, det här är sorgligt nog den sista.Trots att hon fortfarande är glad, så börjar tiden rinna ut för henne. Hon har ont i benen och börjar få problem med det mesta, t.ex svårt att resa sig, svårt att ta sig upp och ner ur soffan.


På f.m tog vi en promenad i skogen innan det blev för varmt eller åskskurarna kom.


Letade efter det tappade kopplet, men hittade det inte idag heller.


 

Jag gräddade ett gäng pannkakor, hade lovat Jolly att hon skulle få det på födelsedagen.


 

Hon följer mig som en skugga, men är så trött att hon lägger sig genast.


 

Flyttar jag mig till rummet så är hon strax där.


 

Maya jättesugen på att få vara med på Jollys kalas. Pannkaka och prinskorv.


 

Det tog inte många sekunder att tömma faten..


 

sen knallade Maya runt och kollade att det verkligen var slut på alla faten.


Av Kicki Fredlund - 26 juli 2016 09:01

Om det var varmt i lördags, så var det näst intill olidligt hett i söndags i Köping.


Vi lät vårt tält stå kvar på samma plats som dagen innan för att få skugga till hundarna. Det innebar att Berra satt kvar där ända tills det var dags för Maya och Triss att ställas. Dagens ring låg ganska långt från tältet.


Det var hela 5 anmälda hundar från min uppfödning. Jag hade hundar med från alla mina tre kullar.


   

Först ut var Nalle (Travarens Nahar) som gick i juniorklass hanar. Han fick Exelent och placerade sig 2:a med CK i konkurrensklassen.


   

I juniorklassen för tikar gick Pju eller Pew, vet inte hur hennes namn stavas (Travarens Next Time heter hon iaf i stamtavlan). Hon fick också Exelent och placerade sig 2:a med CK i konkurrensen.

Carina visar fralla för första gången, hennes raser är ju amerikansk coccer och flat coated retreiver.

Pju är döttrarnas hund.


 

Sen var det öppen klass och där var Mayas kullsyster My (Travarens My Dream) Hon fick också Exelent blev 4:a i ökkl, men utan CK den här gången. Hon är på jakt efter sitt tredje CERT, då blir hon champion.


     

Triss blev 4:a med CK, men nu är hon riktigt tagen av värmen. Det var mer än 30 grader.


   

Agneta fick visa Maya, som den här gången kom före Triss med att bli 3:a i chkkl.


Den här gången fick ingen någon placering i Bästa hanhundsklass resp. Bästa tik, men jag är naturligtvis jättenöjd med deras resultat och finfina kritik. Alla 5 fick exelent och 4 även CK.


 

Här är vinnarna. BIR blev en unghane från Finland Rebound Make No Bones, BIM blev Lisas fina ungtik (Lola) Zecuda's X'Press Yourself.


Avslutningsvis var det dags för avelsgrupp och uppfödargrupp. Triss hade för första gången en grupp med sina avkommor. Fick en toppenkritik.


Var ytterligare en uppfödargrupp anmäld, men struken, så det var bara jag som hade. Men jag skäms inte på nåt vis över de två HP som jag fick. 


     

Svårt att få med alla på bild, den här gången får Birgitta (som äger Triss' pappa Caesar) hjälpa till att visa Maya, då Agneta har Nalle med i gruppen.


       

Jag har aldrig tidigare sett att en domare använder ordet smooth om rörelserna.

 

När vi packat ner tältet och alla våra saker, så höll man ju på att flyta bort.



Synd att jag missade att ta kort på när Triss ligger på mage i vattnet (lindrigt rent) och ålar sig fram, när jag var till vattenposten för att spola vatten på deras kyltäcken.


Berra fick stå med hundarna och vänta i skugga medan jag hämtade den bastuheta bilen från parkeringen. Den fick stå på med AC och full fläkt ett tag innan det gick att sätta in hundarna.


Nu hoppas jag bara att det inte blir lika varmt på Gotland, där det är utställning nästa gång.

På Gotland är det bara 14 anmälda frallor. Här i Köping var det mer normala 51 st.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards