Alla inlägg den 19 juli 2016

Av Kicki Fredlund - 19 juli 2016 18:53

Igår var Berra så klen av yrsel och illamående att han blev sängliggande hela dan.


På förmiddagen i (igår) tog jag hundarna och åkte för att plocka skogshallon, men det visade sig att dom inte var så mogna som jag trodde.


 

Egentligen var det också för varmt för hundarna, så det blev ingen lång promenad. Fläkten på buren fungerar riktigt bra, så det blir svalka till Jolly och Triss, det är dom som har det mest besvärligt av värmen.


På eftermiddagen, fortfarande igår, så åkte jag ensam och letade svamp.


Jag kom på att jag kunde skicka svamp till min syster Anita, som inte själv kan ta sig ut i skogen. Hon är mest sängliggandes sen två år tillbaka, efter två stora ryggoperationer. En tom bag in box blev perfekt att skicka svampen i.


Jag postade sent och faktum är att dom var framme hos henne idag på dan. Så den gången behövde jag inte klaga på PostNord.


Jag gjorde ett par visiter på kvällen också, dels till Regina, som hade sin syster Siggela med familj där. Var också in till Helena och pratade hund ett tag.


Idag började jag med att baka kubbar.


 

Konstigt att jag bakar kubbar bara på sommaren. Kanske för att det går så snabbt att göra dom.


Vi packade förmiddagskaffet i korg och åkte till skogen och plockade kantareller.


Berra var mycket piggare idag, så han hade inga problem att följa med.


 

Jättevarmt idag också, skönt att slå sig ner med fikat efter en timme i skogen.


 

Den här lilla bäcken ser ju ganska oförarglig ut på bild, men skenet bedrar, för det är värsta gyttjan och där plöjde två små hundar ner för att svaka sig.


Det luktade som fanken i bilen, Triss hade dessutom lyckats gå emot både Berras och mina byxben, så det var inte bara hundarna som fick bada när vi kom hem. Kläderna åkte också i tvätten.


Berra plockade de hallon som mognat här hemma, så vi åter kunde äta hallon o blåbär efter maten.


Jag klippte gräset på både framsidan och baksidan. Fick slut på soppan efter framsidan, så baksidan fick vänta till efter maten (lax i ugnen).


Fy så varmt det var, jag var var lika blöt efter klippningen, som jag var efter duschen.


Sen fortsätter jag att svära över nya datorn, så nu använder jag den gamla tills jag får tid att åka till El Giganten.


Hade nog tänkt göra det i morgon, när Berra ska till Falun på behandling, men det får nog bli på torsdag i stället.


Nu tar jag kväller och tittar på Allsång på Skansen.






Av Kicki Fredlund - 19 juli 2016 18:49

 

Att sitta med en mugg kaffe och njuta av skogen och lugnet. Vad kan vara mer rofyllt?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards