Alla inlägg den 18 juli 2016

Av Kicki Fredlund - 18 juli 2016 15:10

Igår var vi och spårade. Det blev otroligt varmt efter några timmar. När vi la ut spåren blåste det mest ganska rejält, men när hundarna skulle gå sina spår så hade det blivit väldigt varmt.


Det var faktiskt ingen hund som gick riktigt bra. Blåsten och värmen ställde till det.


Vissa kom inte runt sitt spår alls. Maya hade också problem, men trots det är jag nöjd med henne. Hon missade två apporter (av ca 10 st), men hon klarade sig fram till slutet på det osnistlade spåret. Jag hade ingen aning om var det gick, så det var bara att lita på henne.


Jag hade lagt spår till Selma den här gången. Hon har varit duktig hela tiden och nu börjar svårighetsgraden ökats för henne. Bl.a lät jag spåret på ut på afalt en bit (det var svårt, då ville hon tillbaka till skogen)


   

Men hon var ändå duktig och tog sig fram till slutet, där det var skönt att få lägga sig lite med spårslutet, som var en knut.


 

Jag hade mjukost på tub, som belöning till Maya i spåret. Här är det Angelika som ger henne medan jag tog kort med mobilen.


När vi kom hem från skogen, så lämnade vi trötta hundar hemma och tog en tur till annan skog. Där Berra plockade kantareller och jag blåbär.


Åter kunde vi äta blåbär och hallon efter maten. Hallon plockar jag lite varje dag här hemma.

Av Kicki Fredlund - 18 juli 2016 15:06

 

Maya kan man se i alla möjliga sovstilar, men ofta gillar hon att inta ryggläge.

Av Kicki Fredlund - 18 juli 2016 14:36

I lördags var det loppis i grannbyn. Jag åkte visserligen dit, men det var inte mycket där av intresse. förutom att jag köpte med mig gott hemmagjort fikabröd.


Tror man att man ska få 20 kr för en pocketbok, så får man den nog med sig hem igen.


Däremot var jag väldigt intresserad av hästarna som fanns på gården.


Annette följde mig runt i hagen och visade dom.


 

Söta fölungen sov så gott och lät sig inte alls störas...  

men till slut kom hon på benen så jag kunde få hälsa på henne.


 

På bete gick två riktiga kontraster Annettes ardenner...

och en inhyrd shetlandsponny med en mankhöjd på 107 cm.  


Berra hade en dålig dag, så han var kvar hemma när jag på eftermiddagen (fortfarande i lördags) åkte till skogen för att plocka blåbär. Jolly fick också vara kvar hemma, men småhundarna följde med.

Det blev bara ett par liter blåbär, men det blev 4 liter gula kantareller att rensa ute på altanen.


Jag plockade även lite hallon på tomten, dom mognar för fullt nu.


Rostat bröd med knaperstekta kantareller blev middagen.


 

Efter blev det hallon och blåbär med lite grädde, mums!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards