Alla inlägg den 12 juli 2016

Av Kicki Fredlund - 12 juli 2016 17:24

Oj och hoppsan! Plötsligt går det att skriva i bloggen på den nya datorn. Jag har ju gjort några försök då och då utan att det har gått att skriva en enda bokstav.


Men när jag nyss svarade på en kommentar och det fungerade så gjorde jag ett nytt försök att skriva även på bloggen.


Fråga mig inte varför det plötsligt fungerar för jag har absolut ingen aning.


Jag skulle annars tagit med datorn till Borlänge i morgon (Berra ska på ny behandling i Falun, så då kunde jag passa på).


Nu får jag fortsätta att svära på hemmaplan medan jag försöker komma till rätta med hur man navigerar och annat.


Idag tog vi en svampletartur med hundarna.

Jag hade kameran kvar i bilen, så några bilder blev det inte. Annars hade jag kunnat visa hur gamla duktiga Jolly la sig vid kantareller som hon hittat. Nu handlar det inte om att hon tar kontakt med mig för att visa på svampen, det är hon för trött för, men att lägga sig intill den upphittade svampen går bra. 


 

Jag trodde att regnet skulle komma både när vi var i skogen och när jag satt ute och rensade, men det höll sig borta ända till kl 6, så jag kunde lugnt stanna ute och rensa klart medan jag lyssnade på Malou von Sivers på datorn. Hennes sommarprogram var väldigt värt att lyssna på.


   

Kantarellerna var väldigt små, men det finns massor, så det var ca 3 liter småttngar att ta reda på. Ett par liter på spisen. Ca en liter gjorde jag varma svampmackor av, som fick bli dagens middag.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards