Alla inlägg den 9 juli 2016

Av Kicki Fredlund - 9 juli 2016 14:54

 

Bättre än så har kan man väl inte avsluta en sommarkväll. Vi sitter ute på Regina och Jerkers veranda och äter efterrätt efter en god middag.

Av Kicki Fredlund - 9 juli 2016 13:28

I torsdags, när vi skulle till Borlänge och hämta nya datorn, så passade vi på att äta brunch på IKEA.


 

Mellan 9.30 och 10.30 kan man äta brunch på IKEA. För 49 kr kan du äta hur mycket som helst. Rena rama hotellfrukosten. Äta hur mycket som helst var det verkligen vissa som passade på att göra.. Bland annat en redan mycket överviktig tös i 10-årsåldern, som lassade på sitt fat med köttbullar och prinskorv, tills det inte rymdes mer på fatet och backade på lika mycket till. Ingen bra start precis för hur man bör äta.


Eftersom vi var bortbjudna på kvällen , så var det ju lämpligt med brunch.


Det var middag hos systerdotter Regina och Jerker.


 

Vi satt ute på altanen i den sköna kvällen. Först fick vi en jättegod sallad och grillade vitlöksbröd.


 

Jerker var grillmästare, det blev tournedo med potatisgratäng.


 

Hundarna satt bra i bilen i den lagom varma kvällen. Jerker är allergisk, så det var lämpligast att ha dom kvar i bilen.


 

 

Utsikten från deras altan har inget mer att önska.


 

Jag gick ner till deras brygga och tog kort. Inte helt fel att kunna ligga här efter ett dopp i sjön.







Av Kicki Fredlund - 9 juli 2016 12:56

Eländet med nya datorn fortsätter. Den är så långsam att jag blir gråtfärdig. Jag kan inte blogga, bokstäverna låser sig hela tiden. Timglaset visar sig också bara jag ska trycka på en tangent. I föregående temainlägg Pion, så  tog det mig 15 minuter att få dit bokstäverna (en och en halv rad)  


Nu använder jag gamla datorn, som det iaf går att skriva på.


Dessutom har jag varit i kontakt med Telia, då uppkopplingen har snigelfart om än det. Hastigheten ska vara mellan 20 och 60 Mbit/s, men jag kommer enligt bredbandskollen upp i 1,5 Mbit!!

Det tyckte tjejen på Telia var jättekonstigt för deras mätning visade att jag borde ha 33 Mbit/s just nu.


Hon skulle uppdatera routerns mjukvara och återkomma.


Just nu har det passerat ett par häftiga åskskurar. Ett regn som var välbehövligt. Men jösses så blöt jag hann bli, för jag var ute och räfsade ihop gräs efter gårdagens klippning av gräsmattan. Det var länge sen sist jag klippte, så det var rejäla strängar som behövde tas upp.


Eftersom jag hade alla tre hundarna med mig ute, så blev dom som dränkta katter (nästan).


 


Nåt som iaf är positivt är att Berra mår bra idag och inte mår illa, även om han är lite yr.








Av Kicki Fredlund - 9 juli 2016 12:12

 

Vi har bara en pion, den är ganska sen i sin blomning, sen blommar den över alldeles för fort om inte regnet hunnit slå av blommorna redan.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards