Alla inlägg den 7 juli 2016

Av Kicki Fredlund - 7 juli 2016 15:05

Jag stod bara inte ut med min dator, som bara hängde sig. Utforskaren hade  slutat att fungera så det gick inte att flytta bilder mellan olika mappar.


I tisdags åkte vi till Elgiganten, som dessutom hade sommarrea. Jag köpte mig en ny laptop efter en del dividerande.


Men nu var ju problemet att jag ville föra över allt från gamla datorn till den nya och det gick ju inte med mindre än att den gamla datorn fanns där på plats.


Eftersom Berra skulle till Blodmottagingen i Falun igår, så åkte vi så tidigt att vi tog Borlänge först.

I bästa fall skulle datorn vara klar till eftermiddagen.


Vi hade lämnat hundarna hemma, för det var så soligt. Tur var det för i Falun fick vi vänta. Berra hade tid hos läkaren kl 13, sen hos sköterskan 13,30. Men läkaren var 55 minuter sen, så Berra kom till sköterskan först vid halv tre.


Men behandlingen gick fort som bara den, för det var nya rutiner nu mot hur det var för 5 år sedan. Då fick han cellgiftet intravenöst, men nu var det bara ett litet stick i magen.


En gång i veckan i fyra veckor, sen uppehåll en vecka för att sen börja om igen. Planerna är att det ska pågå året ut.


När vi kom till Elgiganten för att hämta datorn vid strax efter tre, så var den fortfarande inte klar, det var den gamla datorn som strulade och tog sån tid på sig (tack, jag vet). Men dom trodde den skulle vara klar inom 20 minuter, så vi hastade in på IKEA och åt. Tyvärr var datorn fortfarande inte klar och vi hade ju hundarna hemma , så vi kunde inte vänta längre. (skulle istället hämta den idag)


När vi kom hem hade hundarna varit ensamma i 6 timmar (det har aldrig hänt förr att jag lämnat dom så länge), men huset stod kvar, inget sattyg var gjort av Maya och Jolly hade klarat sig från att kissa inne.


Vi åkte till skogen på promenaden, sen onsdagshandlade vi i Hedemora.


Det blev en fullmatad dag, då vi var hemma igen vid halv sju.


 

I tisdags åkte vi till strutsfarmen i Romme, vi hade tänkt äta där, men det var så otroligt mycket folk att vi stod över.

Men jag tog kort på en ståtlig strutshane, dom är bra stora..


 

betydligt mindre var dessa kycklingar som gick i egen inhägnad.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards