Alla inlägg den 5 juli 2016

Av Kicki Fredlund - 5 juli 2016 16:55

 

Skogen har gott om vägskäl att välja på när vi går på våra promenader. Idag tog vi åt vänster i detta vägskälet.

Av Kicki Fredlund - 5 juli 2016 16:23

Igår gick vi inte med hundarna i Tjärnan som vi brukar. Istället åkte vi till en annan skog för att kolla om det kommit upp några kantareller, eller ännu hellre nån Karl Johan.


Eftersom vi skulle få regn på e.m så åkte vi iväg efter f.m.-fikat Tur det, för attan vilka våldsamma skurar det kom senare på dan.


     

Småhundarna höll igång som vanligt, medan Jolly, allt tröttare, tar varje tillfälle i akt att lägga sig ner.


 

Så fort jag stannar upp så lägger hon sig.


 

Lurad.. Jag trodde jag såg kantareller på håll, men vid närmare titt så var det  bara "trollsmör".


 

Trodde jag var lurad igen, för dessa lyste så otroligt starkt gula, men den här gången var det på riktigt. De flesta för små än, men några kom med i korgen.


     

 Det var fler än Jolly som vilade lite i värmen.

Här slickar hon lite på ena benet, som det verkar utan att veta varför. Hon har aldrig gjort så tidigare, jag tror att det är nån form av omriktat beteende.


 

Det blev ändå till varsin macka med nystekta kantareller.

Av Kicki Fredlund - 5 juli 2016 16:15

 

Maya har borrat ner nosen i marken och jag är helt säker på att hon funderar på vem som varit här.

Det var nämligen en alldeles färsk älglega. Jag hade hoppats kunna använda den till temat djurspår. men på fotot framgick det inte hur gräset var nedplattat med tydliga märken efter älgens kropp och invikta framben, dom relativt små klövarna var också avtecknade i marken. Det var nog en ett-åring som legat där. (Triss flåsar lite för hon har just kommit tillbaka efter att ha kollat en bit bort om hon skulle hitta älgen)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards