Alla inlägg under juni 2016

Av Kicki Fredlund - 3 juni 2016 18:27

Igår när vi satt ute och fikade, så fick vi se en skata som uppförde sig jättekonstigt.


 

Den var på taket till vår friggebod, ibland gapade den med näbben och sträckte ut en vinge..


    

ibland la den sig platt på taket. Vi trodde att det var nåt fel på den, eller kanske en unge som var osäker på att flyga.


 

Men plötsligt satt den uppe på taknocken och jag såg aldrig när den försvann därifrån, så tydligen kunde den flyga.


  


Av Kicki Fredlund - 3 juni 2016 18:23

 

När jag åkte till Falun igår fick jag se att det var totalt avverkat strax före Säter. Plötsligt kunde man se sjön på avstånd. Den har inte synts tidigare p.g.a skogen.

Av Kicki Fredlund - 3 juni 2016 15:34

Jag var till Falun och klippte mig igår. Det var egentligen alldeles för varmt att ge sig ut i bil. Det var ca 27 grader.


 

Maya fick följa med för att leka med syster Hedda medan jag blev klippt.

Maya flåsar som en bälg sen dom busat non stop.


På hemvägen stannade jag vid Fridhems trädgård i Gustafs och köpte några plantor till, bl.a några kryddor och två olika tomatplantor.

Väldig skillnad på pris. På Granngården kostade tomaterna 79 kr, medan jag betalade 35 kr/st på Fridhems.


Jag gick en liten kort ensampromenad med  Maya också.


Eftersom det var så himla varmt så orkade jag knappt göra nånting ute, rensade klart mellan stenplattorna där utekrukorna ska stå, hämtade några kannor vatten i dammen och vattnade på landen och småplantorna.


Eftersom det var kvällstävlingar på klubben så besutade jag mig för att åka dit och titta.


 

Ovanligt många som var där och tittade, men också ovanligt många ekipage anmälda i de tre klasserna. Jag tror det var 15 st kvar efter några strykningar.


       

Klubbens egen Ninni hade fin uppvisning med Kross, som vann sin klass på hela 190,5 poäng (av 200 möjliga) och fick LP1, för det var hans tredje förstapris. Som kuriosa fyllde han två år samma dag.


 

Dom flesta trodde att Sandra skaffat en ny valp (även jag), men det var bara gamla Abbe (9 år) som var nedklippt. Så otroligt söt.





Av Kicki Fredlund - 2 juni 2016 07:43

Nu har det varit en otrolig värme ett par dar, så nu går man bara på halvfart. Om det nu skulle varit nåt annat innan.


Det var 24 grader varmt igår. På altanen blir det 50 grader eller varmare som värst, så då kan man inte vara där. Det var för varmt för att fortsätta måla stolarna.


När jag rensade ogräs, så var det inte för det blev jobbigt för ryggen som jag fick sluta, utan för värmen.


Men framåt kvällen, sen vi varit och handlat, hundmat bl.a så gav jag mig på den nyinköpta trimmern.


Den var faktiskt perfekt att putsa runt alla kanter där gräsklipparen inte kommer åt. Den här nya trimmern går på batteri, vår förra var eldriven så man var tvungen att släpa en sladd med sig. Det innebar att den bara gick att använda på framsidan och när man skulle röja utefter vägen.


Det var för varmt för Jolly och Triss, så dom fick stanna hemma när vi åkte till Hedemora, det innebar att Maya, för första gången i sitt liv (tror jag), var ensamhund på skogspromenaden.

Kors vad lydig och lyhörd hon var, mot vad hon är annars.


Jag köpte en del blommor på Granngården, såna som jag brukar så och dra upp själv, men inte iår. Bl.a zinnia och rosenskära.


 

Hoppas att jag får dom här utplanterade idag.


Mitt på dan ska jag till Falun och klippa mig.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards