Alla inlägg under juni 2016

Av Kicki Fredlund - 7 juni 2016 09:37

Gossen Ruda, eller familjens svarta får? Maya är, trots att hon är dryga två år gammal nu, fortfarande full av bus.


 

"Jag har väl inte gjort nåt, försöker bara få av mig byxorna"

Att hela hennes sida sen är röd av husfärgen det är ju bara en naturlig följd.


 

"Att tugga en skurtrasa i bitar är väl inget att bråka för"


   

"Inte blir jag av med löptrosorna nu heller, trots att jag skrapar mig mot stolen."

Av Kicki Fredlund - 6 juni 2016 11:47

Idag har Jolly haft en riktigt bra dag. Hon har t.o.m lekt med Maya och JollyBollen, det lilla som fortfarande finns kvar sen Triss slaktat den.


         

Jolly vill så gärna, men orken räcker inte lång stund, så strax måste hon lägga sig ner. Älskade gamla Jolly!

Av Kicki Fredlund - 6 juni 2016 11:32

 

Idag är det en lämplig sommardag att pyssla med sina plantor. Det tar sin lilla modiga tid innan alla är i jorden.


 

Triss njuter av sin sommardag med att svalka sig i badbaljan.

Av Kicki Fredlund - 6 juni 2016 08:59

 

Den lilla knipan på glid i mammans kölvatten.


Av Kicki Fredlund - 6 juni 2016 08:51

 

Tänk att folk inte kan ta med sina tomglas, utan lämnar dom kvar efter sig.

Av Kicki Fredlund - 4 juni 2016 18:48

Efter en ny natt med usel sömn, så var jag ute ganska tidigt och bar ner mina småplantor från altanen.


Det är dags att få ut dom i krukor nu, men de enda krukor jag gjorde i ordning var till dom två tomatplantorna.


 

Nu står tomatplantorna i lilla växthuset på altanen, när småplantorna flyttades därifrån.


Berra mådde skit idag, vi skulle åkt till Arkhyttan, men han ville inte följa med så jag tog hundarna med mig och åkte ensam.


 

Jag började med att titta in hos Rut, där blev jag bjuden på gofika kl 11.

Jag stannade ca en timme.


Sen fortsatte jag till Maggan, där jag inte varit på ett par år tror jag.


Oj vad dom hade grejat och byggt sen sist.


 

En gäststuga och en fin toa vid sidan.


 

En vävstuga, där Maggans vävstol nu fanns på plats.


 

Här syns växthuset (det hade jag sett tidigare när det var nyuppsatt), och hönshuset längst till vänster. Hönshuset och hönsgården hade flyttats.


 

På hönshusets gamla plats fanns nu en sel/sadelkammare. Den ska brädkläs och målas röd.


 

I hagen fanns en ny häst, barnbarnens shettlandsponny.


 

I hönshuset fanns dessa små godingar, bara några dagar gamla.


På hemvägen åkte jag till skogen och tog en redig promenad med hundarna.


        


 

Liljekonvaljerna blommar rikligt nu.


 

Jag plockade en väldoftande bukett med mig hem.


   

Hundarna var jättevarma och trötta när vi kom hem, så badbaljan kom väl till pass, dessutom en blöt handduk på Triss.













Av Kicki Fredlund - 3 juni 2016 19:10

Jag vet inte om det är värmen som gör att jag sover så dåligt. Vaknar vid 3 och har ett lände att somna om. Jolly ville ut kl 4, sen är det bara kört, jag lägger WF ord och kollar FB fram till 6 ungefär, då borde jag ju gå upp för då är det ju morgon, men då somnar jag och sover till strax efter 7 när Triss vill ut.


 

Helena kom på fm-fika och vi pratade hund ett par timmar.


 

Jag hade gjort en rabarberkaka på morgonen, så jag hade nåt mer än bara bullar att bjuda på.


Jag målade ytterligare en stol i morse innan det blev för varmt, mot kvällen målade jag altanräckets överliggare.


Nu är det bara en stol kvar. Det går inte fort, men det blir iaf gjort.


Berra har varit dålig ett par dagar nu, med värk och illamående. Han var med och fikade när Helena var här, annars sover han mest. Han har ju inte haft värk på länge mer än den värken som kommer från bältrosen, men nu har han åter ont i hela kroppen plus bältrosen, som inte ser ut att mattas av alls.


 

När jag hämtade vatten i dammen idag, så hade jag såna här ovanliga gäster istället för de vanliga gräsänderna. Jag är ju urusel på fåglar, är det lom eller?


Idag fyllde barnbarnet Max 19 år. Jag skickade ett kort igår. Nästa vecka tar han examen, då åker vi Till Trollhättan och firar honom

Av Kicki Fredlund - 3 juni 2016 18:36

 

Ska jag säga som Ulf Lundell sjunger: Jag trivs bäst i öppna landskap, men det stämmer inte riktigt, jag vill gärna ha med skogar och mindre vattendrag. Så nära havet vill jag inte bo.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards