Alla inlägg under juni 2016

Av Kicki Fredlund - 26 juni 2016 08:05

 

Är det nån som har ett titthål där uppe i trädet?

Av Kicki Fredlund - 24 juni 2016 21:07

 

Novalie (så otroligt lik sin pappa Tobias när han var liten), har nyss haft vattkoppor, liksom sina båda syskon. Kvar har hon några små märken i pannan.

Av Kicki Fredlund - 24 juni 2016 21:00

 

Cissis midsommartårta var inte bara ätbar, den var väldigt god, med fantastiska jordgubbar här från orten.

Av Kicki Fredlund - 24 juni 2016 20:25

Cissi och Ludwig är ju här från Partille. Cissi har tidig semester, så dom blir kvar några dagar till.


Cissi har varit på Gotland med en väninna från lördag förra veckan till i onsdags kväll, då hon kom tillbaka hit. Ludwig har varit delvis här och delvis hos sin farmor i Säter.


Idag har vi varit några fler, då Felix kom (men bara på f.m fika) och Erika med  barnen. Tobias kunde inte vara med, då han arbetade till kvällen, (samma gjorde Felix' Kim). Peter med familj hade inte heller möjlighet att komma.


Jag pysslade i princip hela dagen med att förbereda och tillaga maten, som vi åt kl 2, för Cissi, Erika och barnen skulle ner till midsommarstången och dansa, det började kl 3.


 

Vädret var så fint att vi kunde sitta ut och fika.


 

Det var trevligt att även Felix tog sig tid att komma trots att han skulle vidare, så han inte kunde stanna på mat.


 

Cissi med sitt barnbarn Novalie. Endast 4,5 månad gammal så vet hon precis vad vill. Det finns ingen som kan "övertala" henne när hon bestämt sig för hur hon vill ha det. Vill hon bäras gående, så kan man inte sätta sig med henne i knät, gallskrik blir följden, som tvärtystnar som att trycka på en knapp när man reser sig upp igen.


 

Efter fika, gick gänget ut och plockade blommor och gjorde kransar, medan jag gjorde maten.

Det blev lax i ugnen, sallad och en kall dillsås, sill och ägghalvor innan.


Efter maten gick dom och dansade runt midsommarstången.


Cissi fixade en midsommartårta till efterrätt. Men den åt vi när de kom tillbaka efter dansen.


 

Melissa så fin i sin krans.












Av Kicki Fredlund - 24 juni 2016 20:10

 

Cissi gjorde riktiga blomsterarrangemang till barnens midsommarkransar.

Av Kicki Fredlund - 24 juni 2016 19:45

 

Paradisbusken prunkar verkligen nu med sin blomning.

På lite närmare håll kan man se hur fina dom små blommorna är.

Av Kicki Fredlund - 24 juni 2016 19:28

 

Trots utlovat både åska och regn, så blev dagens midsommarväder alldeles utmärkt bra.

Det var för det mesta mulet, men med 23 grader varmt, så var det skönt ute.

Cissis bonusbarnbarn Melissa och Eddie trivdes med sina fina blomsterkransar.

Av Kicki Fredlund - 22 juni 2016 13:53

Igår ringde en sköterska från kirurgen och undrade om jag kunde komma på kort varsel. Det var kontrollen som skulle göras efter ca 3 månader från avslutad strålning.


Dom hade ett återbud 20 över 10 idag. Jag tackade ja, men sen kom jag på att jag skulle vara tillgänglig för telefon på f.m Då var det för sent att ringa och ändra, för avdelningen var stängd för dagen.


Så i morse åkte jag iväg och hoppades att de väntade samtalet (som också var från kirurgen, men då var det Berras läkare som skulle ge svar och besked om ev. operation efter ultraljudet som gjorts tidigare.)


Jag åkte så tidigt att jag hann att helghandla på ICA Maxi i Borlänge innan Falun och var förutseende nog att ta med en kylväska till färskvarorna.


Färskpotatis för 1 öre/kg (max 5 kg/kund), om man handlade för minst 300 och det var ju ingen konst att komma upp i den summan (kom t.o.m upp i 950 kr).


Nu finns det varor för hela helgen, förhoppningsvis.


Läkaren som opererat mig, var den jag fick träffa idag (naturligtvis ringde Berras läkare exakt då, så jag fick be honom att ringa lite senare)


Det visade sig att smärtorna som jag fortfarande har i bröstet och högra armen, beror på att jag fått ovanligt kraftiga strålningsreaktioner, som borde avta efter hand, för att till slut försvinna. I övrigt kan jag betrakta mig som frisk, men får förutom medicineringen (10 år) kollas med mammografi en gång per år.


På hemvägen ringde Berras läkare när jag kommit till Säter, som tur var kunde jag stanna med bilen.


Berra har ganska kraftiga förträngningar i båda låren, som gör att han får ont i benen när han går. Det skulle krävas två operationer med kärlsprängning, men riskerna var större än det förväntade resultatet, eftersom han dessutom har problem med hjärtat.


Är det inte det ena så är det det andra, sa flickan som blödde näsblod. Alltså ett val mellan pest och kolera.


Men även denna läkare liksom ALLA andra sa att Berra måste promenera dagligen trots smärtorna i benen.


Trevlig midsommar!



 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards