Direktlänk till inlägg 30 juni 2016

Ensamma igen.

Av Kicki Fredlund - 30 juni 2016 19:07

Nu är vardagen här igen. Huset innehåller bara Berra, mig och hundarna.


Det har varit så trevligt att ha "göteborgarna" här, men visst är det lite pyssel och en del att ta hänsyn till.


Jag går ju upp senast vid 7, Berra och jag äter frukost kl 8, men dom på övre våningen kommer ner mellan 9 och halv 11 (den senare tiden gäller för Ludwig). Men frukost till dom som kommer sent servar jag inte.


Annars har jag låtit Cissi ha den ledighet som hon så väl är värd, så jag har stått för matlagning m.m själv.


   

Efter frukost slappades det lite innan det var dags att packa ihop för hemresan.


Dom åkte efter lunch. Idag blev det lite kylskåpsrensning. Den ugnsbakade laxen som var kvar räckte till fyra, så fanns det kyckliggryta för en (den tog jag).


Att sitta ute på altanen och skrapa färskpotatis är nästan bara avkopplande. Kokade så mycket att jag gjorde pototissallad på det som blev över, som Berra och jag kan äta i morgon till det kalla köttet som finns kvar.


Lakan och handukar har nu tvättats, torkats och strukits.


Regnet har hängt lite i luften hela dan, men inte kommit ner.


Det var så skönt att ta skogspromenaden med hundarna.


     

Sen Maya och Triss sprungit upp och ner i detta branta sandtag så var det inte så konstigt att dom flåsade rejält.


  Skogen har blivit så gallrad att man plötsligt kan se bort till nästa stig, det har inte gått tidigare p.g.a, tätt buskage.


 

Jolly struntar i pinnarna nu för tiden och låter småhundarna ta hand om den biten. Men Jolly är ändå förhållandevis pigg på promenaderna, även om hon sen sover som en stock när vi kommer hem.


Berra har inte varit så pigg senaste dagarna.


Jag tror att han är ganska orolig inför den nya behandling som ska starta igen.


Läkaren från Blodmottagningen ringde i måndags och talade om att Berras senaste värden (han har ju tagit blodprov varannan månad) inte är så bra. Han njurvärden är högre än de varit på länge och blodvärdet är lågt igen.


Det positiva är att han klarat sig i 5 år från återfall och behandlig (för så länge sen är det han fick reda på att han har myelom).


Igår kom kallelsen. Nu blir det cellgiftsbehandling en gång i veckan  i fyra veckor, sen uppehåll en vecka och börja om lika igen i fyra veckor. Hans behandling börjar på onsdag nästa vecka.






 
 
Hillevi

Hillevi

1 juli 2016 18:35

Åh, har han myelom. Så tråkigt. Förra cellgiftsomgången gav bra resultat under lång tid, så det blir till att hålla tummarna att det blir lika bra denna gång.

Att frallorna orkade springa i grustaget i värmen!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

2 juli 2016 10:35

Ja, Berra fick av en händelse (en uppmärksam ung kvinnlig läkare)reda på att det var det han led av för 5 år sedan.
Blodmottagningen har haft ständig koll på honom sen dess, nu är värdena så mkt sämre att det är dags för behandling igen.
Förra gången fick behandlingen avslutas i förtid för Berra blev sjuk (tarmen sprack och han blev stomiopererad akut). En stomi som han hade i 6 månader.

Om det är för varmt får dom inte springa där, men vi måste ta oss uppför, eller nedför, för att komma vidare.
Triss har besvär med sin andning, men inte Maya.

 
Menageriet

Menageriet

1 juli 2016 20:26

Antar att "Göteborgarna" är stora nog att fixa sin egen frukost? Hihi!
Han ser ju riktigt bra ut, den nya kärleken?
Ja, det är ju både trist och på sätt och vis skönt när sällskapet åker och man går tillbaka till sina egna tankar och vanor. Skön skog har Ni att gå i, jag är riktigt avundsjuk? Här har det vart ostadigt väder sen före midsommar och regnet avlöser varann.
Jag har egen ingång till lägenheten och det är skönt. Brukar inte ha så mycket vid ingången, men jag fick nästan inte plats på balkongen med allt jag skaffat.
Tycker Du att Klicker har stor krage? Jag tycker den är liten jämfört med andra Collie's och dessutom går den inte runt hela halsen. Nu börjar jag få plocka fästingar både på honom och mig och på mig är det några små j-lar som kliar så infernaliskt. Både dom och sniglarna har vaknat till liv av regnet!
Hoppas nu att det går bra för Berra med behandlingarna? Krama honom från mig!
Ha det så gott och kram till Dig också! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

2 juli 2016 10:22

Martin var en trevlig bekantskap, hoppas det håller i fortsättningen också.

Jag tar fästingar nästan dagligen på hundarna. Maya och Triss får oftast fler än Jolly.

Jag tänkte inte på att Klickers krage inte går runt om, bara att den var så rejäl i fronten.

"Vår" skog finns anledning att vara avundsjuk på, den är perfekt att promenera i. Massor av uppkörda stigar (skoterleder). Det är visserligen 7 km dit, så man måste ta bilen, men det måste man ju till vilken skog som helst.
Kram till dig med

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards