Alla inlägg den 30 juni 2016

Av Kicki Fredlund - 30 juni 2016 19:07

Nu är vardagen här igen. Huset innehåller bara Berra, mig och hundarna.


Det har varit så trevligt att ha "göteborgarna" här, men visst är det lite pyssel och en del att ta hänsyn till.


Jag går ju upp senast vid 7, Berra och jag äter frukost kl 8, men dom på övre våningen kommer ner mellan 9 och halv 11 (den senare tiden gäller för Ludwig). Men frukost till dom som kommer sent servar jag inte.


Annars har jag låtit Cissi ha den ledighet som hon så väl är värd, så jag har stått för matlagning m.m själv.


   

Efter frukost slappades det lite innan det var dags att packa ihop för hemresan.


Dom åkte efter lunch. Idag blev det lite kylskåpsrensning. Den ugnsbakade laxen som var kvar räckte till fyra, så fanns det kyckliggryta för en (den tog jag).


Att sitta ute på altanen och skrapa färskpotatis är nästan bara avkopplande. Kokade så mycket att jag gjorde pototissallad på det som blev över, som Berra och jag kan äta i morgon till det kalla köttet som finns kvar.


Lakan och handukar har nu tvättats, torkats och strukits.


Regnet har hängt lite i luften hela dan, men inte kommit ner.


Det var så skönt att ta skogspromenaden med hundarna.


     

Sen Maya och Triss sprungit upp och ner i detta branta sandtag så var det inte så konstigt att dom flåsade rejält.


  Skogen har blivit så gallrad att man plötsligt kan se bort till nästa stig, det har inte gått tidigare p.g.a, tätt buskage.


 

Jolly struntar i pinnarna nu för tiden och låter småhundarna ta hand om den biten. Men Jolly är ändå förhållandevis pigg på promenaderna, även om hon sen sover som en stock när vi kommer hem.


Berra har inte varit så pigg senaste dagarna.


Jag tror att han är ganska orolig inför den nya behandling som ska starta igen.


Läkaren från Blodmottagningen ringde i måndags och talade om att Berras senaste värden (han har ju tagit blodprov varannan månad) inte är så bra. Han njurvärden är högre än de varit på länge och blodvärdet är lågt igen.


Det positiva är att han klarat sig i 5 år från återfall och behandlig (för så länge sen är det han fick reda på att han har myelom).


Igår kom kallelsen. Nu blir det cellgiftsbehandling en gång i veckan  i fyra veckor, sen uppehåll en vecka och börja om lika igen i fyra veckor. Hans behandling börjar på onsdag nästa vecka.






Av Kicki Fredlund - 30 juni 2016 10:12

Nu har den första sommarmånaden gått till ända. Vädermässigt har den väl varit ganska skaplig.

Sista veckan t.o.m riktigt skön. Lagom blandning av sol och moln och inget regn.


Cissi och Ludwig åker tillbaka till Partille idag. Ludwig har varit här i två veckor, Cissi lite mindre eftersom hon gjorde en tripp till Gotland första veckan.


I tisdags kom Cissis nya kärlek Martin hit med tåget från Göteborg.


Igår var dom på dalatour hela dan. Cissi visade bl.a sina barndoms marker.


 

I förrgår kunde vi sitta ute och äta, Cissi och Martin satt ute på altanen hela kvällen, medan vi gamlingar drog oss tillbaka ganska tidigt.


 

Jag fortsätter att oroa mig för Jolly. Hon har börjat slicka på sig lite planlöst både här och där. Det kan tyda på att hon har ont, men inte vet riktigt var.


Jag stod på öronen igår över min pall, som jag använder att sitta på eller stå på knä på när jag rensar i rabatterna. Trillade så jag slog låret i ena metallröret, men en skapligt öm lårkaka till följd.

Det har inte varit skönt att ligga på den sidan i natt kan jag lugnt påstå.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards