Alla inlägg den 3 juni 2016

Av Kicki Fredlund - 3 juni 2016 19:10

Jag vet inte om det är värmen som gör att jag sover så dåligt. Vaknar vid 3 och har ett lände att somna om. Jolly ville ut kl 4, sen är det bara kört, jag lägger WF ord och kollar FB fram till 6 ungefär, då borde jag ju gå upp för då är det ju morgon, men då somnar jag och sover till strax efter 7 när Triss vill ut.


 

Helena kom på fm-fika och vi pratade hund ett par timmar.


 

Jag hade gjort en rabarberkaka på morgonen, så jag hade nåt mer än bara bullar att bjuda på.


Jag målade ytterligare en stol i morse innan det blev för varmt, mot kvällen målade jag altanräckets överliggare.


Nu är det bara en stol kvar. Det går inte fort, men det blir iaf gjort.


Berra har varit dålig ett par dagar nu, med värk och illamående. Han var med och fikade när Helena var här, annars sover han mest. Han har ju inte haft värk på länge mer än den värken som kommer från bältrosen, men nu har han åter ont i hela kroppen plus bältrosen, som inte ser ut att mattas av alls.


 

När jag hämtade vatten i dammen idag, så hade jag såna här ovanliga gäster istället för de vanliga gräsänderna. Jag är ju urusel på fåglar, är det lom eller?


Idag fyllde barnbarnet Max 19 år. Jag skickade ett kort igår. Nästa vecka tar han examen, då åker vi Till Trollhättan och firar honom

Av Kicki Fredlund - 3 juni 2016 18:36

 

Ska jag säga som Ulf Lundell sjunger: Jag trivs bäst i öppna landskap, men det stämmer inte riktigt, jag vill gärna ha med skogar och mindre vattendrag. Så nära havet vill jag inte bo.

Av Kicki Fredlund - 3 juni 2016 18:27

Igår när vi satt ute och fikade, så fick vi se en skata som uppförde sig jättekonstigt.


 

Den var på taket till vår friggebod, ibland gapade den med näbben och sträckte ut en vinge..


    

ibland la den sig platt på taket. Vi trodde att det var nåt fel på den, eller kanske en unge som var osäker på att flyga.


 

Men plötsligt satt den uppe på taknocken och jag såg aldrig när den försvann därifrån, så tydligen kunde den flyga.


  


Av Kicki Fredlund - 3 juni 2016 18:23

 

När jag åkte till Falun igår fick jag se att det var totalt avverkat strax före Säter. Plötsligt kunde man se sjön på avstånd. Den har inte synts tidigare p.g.a skogen.

Av Kicki Fredlund - 3 juni 2016 15:34

Jag var till Falun och klippte mig igår. Det var egentligen alldeles för varmt att ge sig ut i bil. Det var ca 27 grader.


 

Maya fick följa med för att leka med syster Hedda medan jag blev klippt.

Maya flåsar som en bälg sen dom busat non stop.


På hemvägen stannade jag vid Fridhems trädgård i Gustafs och köpte några plantor till, bl.a några kryddor och två olika tomatplantor.

Väldig skillnad på pris. På Granngården kostade tomaterna 79 kr, medan jag betalade 35 kr/st på Fridhems.


Jag gick en liten kort ensampromenad med  Maya också.


Eftersom det var så himla varmt så orkade jag knappt göra nånting ute, rensade klart mellan stenplattorna där utekrukorna ska stå, hämtade några kannor vatten i dammen och vattnade på landen och småplantorna.


Eftersom det var kvällstävlingar på klubben så besutade jag mig för att åka dit och titta.


 

Ovanligt många som var där och tittade, men också ovanligt många ekipage anmälda i de tre klasserna. Jag tror det var 15 st kvar efter några strykningar.


       

Klubbens egen Ninni hade fin uppvisning med Kross, som vann sin klass på hela 190,5 poäng (av 200 möjliga) och fick LP1, för det var hans tredje förstapris. Som kuriosa fyllde han två år samma dag.


 

Dom flesta trodde att Sandra skaffat en ny valp (även jag), men det var bara gamla Abbe (9 år) som var nedklippt. Så otroligt söt.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards