Alla inlägg den 24 maj 2016

Av Kicki Fredlund - 24 maj 2016 10:55

 

Jag vet inte om man kan kalla dessa moln för molnfenomen, kanske det bara är en molnformation.

Av Kicki Fredlund - 24 maj 2016 06:53

Jag brukar läsa året innans inlägg i bloggen och ser ju att mina dagar är så lika.


Men när jag ser Jollys spår i bilder från förra året, så ser jag hur mycket piggare hon var då än nu.


Jag oroar mig för att hon kanske inte får uppleva sin 12:e födelsedag (26 juli).


Igår mådde hon illa igen, åt dåligt, käkade gräs och spydde.


Annars var gårdagen en skön sommardag, ca 20 grader varmt. Det blåste visserligen kraftigt i omgångar, så jag som skrapar färg fick färgflagor över hela mig.


Jag skrapar på stolarna, altanräcket och spaljen. Däremellan tvättar jag delarna och försöker få bort gammal smuts, så jag kan börja måla.


 

Jag målade faktiskt två av sektionerna på spaljen.

Klarade inte mer för armen. Jag har fortfarande svårt att sträcka upp den högra armen utan att det gör ont. Det kan visst ta ett år innan obehagen av det borttagna bröstet är över. Det är fortfarande ömt, kliar som sjutton emellanåt och stramar.


Igår klippte Berra gräset på framsidan. Det var första gången på flera år som han kört gräsklipparen.

Han invigde också den nyinköpta trimmern med att röja gräset längs vägen utanför staketet.

Jag misstänker att han får lida för det idag.


I morse var jag uppe med tuppen, eller iaf kl 6. Jag har blivit så attans trött på mornarna. Jolly vill ofta ut tidigt, men jag brukar gå och lägga mig igen, men idag gjorde jag inte det.


Att det redan var 14 grader varmt ute gjorde nog sitt till.


Men nu är det dags att fixa frukost och strax väcka Berra.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards