Alla inlägg den 17 maj 2016

Av Kicki Fredlund - 17 maj 2016 12:37

 

Vägen mellan Borlänge och Falun var avstängd på ena väghalvan. Det fanns väl ett renoveringsbehov,

för det asfalterades för fullt med stora monstermaskiner.

Av Kicki Fredlund - 17 maj 2016 10:12

Jag hade tid på onkologen kl 14,30 igår för att få den första behandlingen med Zometa. Ett intravenöst dropp som jag ska ha var sjätte månad i tre år.


Vi hade bestämt att samtidigt åka och hälsa på Johanna och Amigo (Travarens Najo).


Vi åkte så tidigt att vi skulle ta det besöket först, men det blev ändå i tajtaste laget, för när vi skulle ut på faluvägen från avfarten i Ornäs så var vägen avstängd och omriktad.


Det var otroligt rörigt, för dom oranga pilarna var riktade åt två olika håll (nån hade placerat om dom), Efter att vänt två gånger så åkte vi till slut mot Vassbo, tänkte väl att vägen skulle komma fram i Aspebodas avfart vid Källviksbacken.
Men utan några nya anvisningar så fick jag köra genom småbyar och skog ända fram till Falun, kom fram vid Stennäset.


     

Det var jättesvårt att ta kort på Amigo, han ville inte stå.


Nåt kärt återseende blev det absolut inte från Amigos sida, han skällde ut mig rejält och ville inte låta mig ta i honom. Han har nyss kommit in i "spökåldern", så enligt Johanna var han inte alls sig lik just nu.


Vi får åka dit igen när vi har bättre om tid.


Johanna var gosigt rund om magen hon hade bara 2 dagar kvar innan en liten bebis skulle "plockas ut".


Vi hann kasta i oss lite mat på lasarettets cafeteria innan jag med två minuter till godo infann mig på Onkologen. Det tog ca 30 minuter att få droppet, först 15-20 minuter med medicinen, sen 10-15 minuter för att skjölja efter.


Vi var in och fick fika hos S-O och Kristina på hemvägen.


Sen fick hundarna sin skogsvända, dom hade fått en kortare tur på väg till Falun. 


Vädret var grått, det regnade också i omgångar under dagen.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards