Alla inlägg den 13 maj 2016

Av Kicki Fredlund - 13 maj 2016 10:29

Igår komThomas och Katinka från Trollhättan lagom till f.m.-fikat. Dom hade åkt hemifrån redan vid 6 på morgonen


   

I strålande sol satt vi ute på altanen och fikade


 

Sen fick jag massor av hjälp av Katinka att gräva upp vintergröna, som spridit sig aldeles för långt.

Jag säljer dom i massor på Tradera.


 

Jolly har placerat sig i skuggan. Hon mår inte så bra för tillfället, äter dåligt, kräks en hel del och sover väldigt mycket. Åh, vad det känns tungt när jag vet att hennes dagar förmodligen är räknade.

Jag vill ju att hon ska få en bra sommar. Den blir ju troligen hennes sista.


Jag fick göra en avstickare till VC på e.m Skulle ta blodprov inför den behandling som jag ska få på onkologen på måndag.


Jag hade kokat en bit revbensspjäll länge och väl, la den sen i marinad. Köpte även lite tilltugg när jag ändå var till Hedemora, små grillspett med chilikryddad kyckling och lite oliver och marinerad vitlök.


Thomas skötte grillen, där är han en mästare. Det blev ju mest att värma på de olika kötten, men det smakade så bra att sitta ute och äta. Vi hann även prata en hel del.


Det händer ju nästan aldrig att det bara är dom två som är här. Även om det är jättetrevligt när alla kommer, så hinner man inte prata så värst mycket med var och en när man är 12-13 st.


I morse, direkt efter tidig frukost, åkte Thomas och Katinka vidare till Nicklas och Natalie i Vallentuna, dels för att träffa första barnbarnet och dels för att hjälpa till med flytten till nyinköpt villa.


Jag har varit ute och grävt i rabatten så länge orken tillät. Det är ett rejält omslag i vädret, bara 7 grader och regnet hänger i luften.


Asch då, det har redan börjat regna, jag som skulle ut en vända till.




Av Kicki Fredlund - 13 maj 2016 10:21

 

Jag har ju inget riktigt växthus, så får jag nöja mig med ett i miniatyr i plast. Här har jag en del av de skolade plantorna som sen ska ut i rabatter och krukor.

Av Kicki Fredlund - 13 maj 2016 09:54

 

Muttrar i aluminium, dom här var helt värdelösa för om man måste skruva bort en så gick den inte att använda igen. Så nu ska jag kasta dom.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards