Alla inlägg den 25 april 2016

Av Kicki Fredlund - 25 april 2016 14:42

Idag har vi äntligen kunnat elda vår brasa. Det har blåst alldeles för mycket senaste tiden, så vi har inte vågat tidigare.


 

Brasan tog fart per omgående och var snart nedbrunnen.


 

Jag grävde om och rensade bort ogräs i lådan och på det lilla landet, så nu är det klart för sådd.


 

Inne hade potatisarna, som jag lagt på förgroning för bara en vecka sen grott jättefint.


 

Några satte jag i hinkar på altanen, sen är det bara att hålla tummen för att det ska bli potatis till midsommar.




Av Kicki Fredlund - 25 april 2016 14:33

 

Den här bilden kan bekräfta att mina dagar är otroligt lika år för år.

För om jag går tillbaka ett år i bloggen så har jag nästan alltid gjort samma sak motsvarande dag i år.

Av Kicki Fredlund - 25 april 2016 11:22

Efter lördagens regn och minusgraderna i går morse, så åkte vi till Västerås i god tid på morgonen, för jag misstänkte att det kunde vara halt. (Nu var det ingen fara med det.)


Den här gången satt Berra ensam uppe på läktaren med Triss för att hon inte skulle stressa upp sig vid ringside. Det fungerade jättebra, Berra fick roa sig med att studera andra ringar, även om frallaringen också syntes från hans utpost.


För första gången hade jag en uppfödargrupp. Det var jättetrevligt att Agneta och Kurre + tvillingarna Cindy och Catrin ville ställa ut sina hundar.


 

Först ut var Nalle (Travaren Nahar), han fick exelent i juniorklassen (12 anmälda) och placerade sig 2:a med CK i konkurrensen. (Åkte ut bland många i Bästa hanhundsklassen).


 

Sen var det dags för Cindy att visa Peuw (Travarens Next Time), hon fick också exelent och finfin kritik. Placerade sig 4:a i konkurrensen (även här var det  12 anmälda).


 

Problemet fortsätter med Maya att hon vill ner i golvet med nosen. Jag fick låna ett annat halsband, men det känns inte bra att jag måste lyfta upp huvudet på henne.


 

På bordet har hon inga problem att stå. Även hon fick exelent och placerade sig 3: ökkl  (13 anmälda i klassen)


 

Triss blev 3:a (av 3) i championklassen, men det var bara vinnartiken som fick ck.


   

Sen var det dags för uppfödargrupperna. Inte enkelt att få alla att stå fint samtidigt.

Finska kenneln Carte Truffé hade tre champion + en ckhund i sin grupp, så det var ju naturligt att dom vann, men jag är såå nöjd med mina uppfödningar.


 

BIR och BIM blev Daulökke's Galla Nova och Mundiz Knut. Bara att lyfta på hatten för jättefina hundar!


   

 

Jag är helnöjd med mina hundras kritiker.


På hemvägen från Västerås bjöds vi på all världens väder, det spöregnade, solen sken, det haglade, solen sken igen och det snöade som fasen en bit.


Vi åkte över Norberg och tittade in hos Marianne för nån timmes snack.


Sen var det "Thaien" i Hedemora som fick stå för dagens middag.







Av Kicki Fredlund - 25 april 2016 10:54

 

Vem har varit här? Undrar vilken fågel som kläckts ur det skalet?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards