Direktlänk till inlägg 18 april 2016

Orolig för Jolly

Av Kicki Fredlund - 18 april 2016 16:45

Jolly ville inte äta igår och när hon väl åt så kräktes hon upp det.


I morse fick jag släppa ut henne kl 5.30, hon ville ut ocg äta gräs och kräktes skum och gräs.


Jag hade tid på VC 9.45 för att få remiss till röntgen. Tummen som jag gjorde illa i januari är inte alls bra.


När vi ändå var i Hedemora så åkte jag till veterinären för att väga Jolly. Jag trodde hon gått ner i vikt, men det hade hon inte. Hon väger fortfarande drygt 29 kg.


Veterinären rekommenderade dietfoder, så jag köpte en säck.


Innan vi åkte till skogen så var vi till Kerstin och Anders och fikade.


   

Länge länge kan Triss och Maya stå och dra i en pinne innan dom kommer iväg igen.

Det var Maya som drog längsta strået.


   

Triss flåsig efter mycket spring.


   

Döva Jolly håller reda på var hon har mig. Hon har helt slutat att bära pinnar, vilket är sorgligt eftersom jag vet hur mycket hon gillat det. Det bevisar att det börjat gå utför med min käraste hund.


Eftermiddagen har jag tillbringat med att förbereda den valpkurs som jag startar ikväll. Som vanligt alldeles för sent ute, så det blev stressigt värre,för nu ska jag ge mig iväg.

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

18 april 2016 18:47

Hoppas hoppas det är tillfälligt med Jollys mage så hon får en fin sommar till. Minst...
Alltså, hur många valpar har ni i byn, du har ju kurser stup i kvarten"!
Vid det här laget borde alla ha minst två jyckar i hushållet...
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

18 april 2016 20:45

Jag hoppas också att Jolly ska hänga med ett tag till, men det är lika bra att vänja sig vid tanken.
Ingen av valparna kommer från byn den här gången. Dom flesta bor i Hedemora, men även Borlänge och Säter.
Kramen

 
Menageriet

Menageriet

18 april 2016 21:10

Usch då! Hoppas det är något tillfälligt med Jolly? I den åldern vet man ju aldrig och det är inte roligt. Bra att hon inte tappat vikten i alla fall.
Måste småle litegrann när jag tänker på hennes ålder, för jag skulle heller inte vilja springa då? Hon är ju ca 80 år! ;)
Ha det så gott och kram! ♥

http://www.menageriet.se

Kicki Fredlund

19 april 2016 10:02

Det finns ju pigga tanter på 80 år också.
Hon gillar iaf det nya fodret och har inte kräkts av det.
Kram

 
Tasstanten

Tasstanten

18 april 2016 21:44

Oh, så jobbigt och jag förstår verkligen din oro. Hoppas Jolly piggnar till så hon hinner få en sommar till.

http://tasstanten.se

Kicki Fredlund

19 april 2016 09:59

Ja, jag hoppas också att hon hänger med ett tag till.

 
Hillevi

Hillevi

19 april 2016 04:19

Fina, gamla Jollytanten. Hoppas att ni får mycket tid än.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

19 april 2016 09:57

Ja, jag hoppas verkligen att hon åtminstånne får vara pigg över sommaren.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards