Alla inlägg den 13 april 2016

Av Kicki Fredlund - 13 april 2016 09:51

Igår skrev jag följande inlägg på Fransk Bulldogg Sverige på Facebook.


Är det OK att lägga ut en omplaceringshund här?
Tvåårig frallahane söker nytt hem.
Kontakt genom uppfödaren Travarens kennel
k.fredlund@telia.com


Det var tydligen inte OK. Jag trodde admin skulle höra av sig eller bara ta bort inlägget.

Nog försvann inlägget, men även jag tydligen, för jag kan inte längre komma ut på den sidan.


Det är Allan, Mayas kullbror som behöver ett nytt hem, då det nu är helt ohållbart mellan honom och familjens 8-åriga boxertik (som också kommer från mig)


Allan är krypt och kan inte ställas ut, men är annars en trevlig väluppfostrad familjehund, som tyvärr bara inte går ihop med boxern.


Han bör få komma till en äldre person, gärna pensionär/er. Där det inte finns fler hundar eller små barn.


 



  



Av Kicki Fredlund - 13 april 2016 09:16

Igår var vi till Blodmottagningen i Falun. Berras senaste prover visar att hans myelomprover inte är riktigt bra, men ändå inte nån försämring efter förra proverna.


Det lutar åt att han får lov att börja om med cellgifterna (det är 4 år sen sist).


Men först ska han till kirurgen i Falun på tisdag för att kolla om han har kärlförträngningar i benen, som i så fall ska åtgärdas innan han börjar en behandling på blodmottagningen.


Ett par dar senare ska han till VC för att ta nya prover, den här gången för Medicin på Avesta lasarett, där dom kollar han blodfetter med jämna mellanrum.


När vi var på väg hem åkte vi över Borlänge. Jag var in till El Giganten, min Nikonkamera har gått sönder.

Det är blixten som inte löser ut, det blixtrar under stängd lucka. Ingen kunde göra nåt åt saken.  Jag behöver lämna in den för reparation. Alternativet är att koppla bort blixten och bara ta kort utan blixt. (Ett dåligt alternativ, men nödvändigt till en början i.a.f.)


Jag fick hjälp att rensa bort appar m.m på min mobil, som inte har tillräckligt med internminne.


Berra var in på Jula och köpte en ny grästrimmer, batteridriven den här gången, för att slippa släpa en elsladd efter sig.


På kvällen ringde läkaren Greger Nilsson från Onkologen. Jag hade ringt till en skötaerska på onkologen för ett tag sen för att fråga om jag måste ta sprutorna Zometa mot benskörhet. Jag fick inte tag på nån läkare då, men han skulle ringa, och det var det han gjorde igår.


Jag är rädd för biverkningarna. Men efter ingående samral och hans förklaringar för och emot, så rådde han mig att ändå ta dom. Det ger enligt statestiken ytterligare 2% minskad risk för återfall, förutom de behandlingar som jag redan fått.


2% låter inte mycket, men som han sa, man vet aldrig vem som blir just den procenten om man avstår.



Av Kicki Fredlund - 13 april 2016 09:02

  

"Måste du ta kort när jag nyttjar mitt utedass?"


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards