Alla inlägg den 10 april 2016

Av Kicki Fredlund - 10 april 2016 19:36

I ett härligt soligt väder var vi många som träffades för att spåra idag.


 

När vi fikade, medan spåren låg till sig nån timme, så hade vi sällskap bland fikakorgarna av Abbe, som fjäskade efter godbitar med blandat resultat.


   

Kerstin hade lagt Mayas spår. Maya var lite flamsig i spåret, men på apporterna är hon säker och plockar dom alla. Dessvärre är hon inte så pigg på att lämna dom ifrån sig.


 

Jag hade lagt spår till Kerstins Queensie, som alltid duktig...


  jag vet inte vem som blev mest brydd, Queensie eller Kerstin, när jag lagt spåret en bit utefter asfaltsvägen.


 

Belöning med köttbullar när apporten är funnen.


Efter spårningen gick jag på promenad med hundarna, för varken Joilly eller Triss hade fått göra nåt som tröttade huvudet.              


Av Kicki Fredlund - 10 april 2016 09:12

 

På en inofficiell utställning så finns mycket saker att vinna om man har en fin hund. Dessa priser fick Maya igår på Ludvikas inofficiella iutställning. Dom är nog extremt duktiga i den klubben att tigga priser.

Tyvärr var dom hemvirkade tofflorna ett nummer för små.

Av Kicki Fredlund - 10 april 2016 07:59

Igår var jag och Maya på till Ludvika. Inoff. utställning där.


Berra, som nu har tagit över min förkylning (som tog mig 4-5 dar att bli bra från), stannade hemma med Jolly och Triss.


Nu fick jag chansen att träna Maya utan krav på officell placering. Ska ju till Västerås den 24:e, där 73 frallor är anmälda.


Jag hade köttbullar med och nya leksaken "illern Göran", peppade henne rejält innan med båda.


Det fungerade, hon skötte sig riktigt bra i ringen, blev BIR och sen även BIG (1:a i gruppen)


Domaren Elisabeth Åkerlund Spillman, sa att jag var tvungen att stanna till BIS finalen när jag hade så fin hund. Jag hade nog tänkt åka hem.


Till finalen var hon trött och ointresserad, trots att hon fått vila ett par timmar i bilen.


Inte ens köttbullar kunde få henne att sluta snusa efter allt som fanns på golvet.


Men vi gick inte lottlösa, för alla som inte blev finalplacerade fick priser, och det var inte lite heller.

Hundmat, godis, rökt grissvans, champo (till mig), sommarservetter/tabletter i tyg med midsommarmönster.


Vid gruppvinsten fick jag hemvirkade tofflor (som tyvärr var lite för små), en rulle bajspåsar, en rökt grissvans och hundgodis.


 

Domaren hade svårt att se sig mätt på Mayas huvud. När man ser hennes uttryck blir man sugen på att skaffa en fralla sa hon.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards