Direktlänk till inlägg 29 mars 2016

Träff på brukshundklubben igår.

Av Kicki Fredlund - 29 mars 2016 16:29

Igår var det träff på brukshundklubben. Det skulle bli påsklunch (där var och en tog med sig eget att äta) och olika aktiviteter med hundarna.


Jag tänkte åka dit ensam med Maya, så jag tänkte inte bli kvar på nån lunch, Berra ville inte följa med. Men just när jag skulle åka ändrade han sig, men då hade jag inte tagit med nåt att äta, så vi stannade bara en stund, sen åkte vi till skogen occh gick med alla tre hundarna.


 

Dirigerad grupplydnad bl.a


 

Här är mitt problem, Maya som nosar i marken hela tiden. Jag fick jobba rejält för att få upp nosen på henne.


   

Dom här övningarna stod jag över. Jag har ju ingen lydnad alls på Maya.

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

29 mars 2016 17:03

Nu har den årstiden kommit då man inte alls vet från dag till annan hur man ska klä sig. Ena dagen varmt och soligt, nästa blåsigt o kallt. Var till Borlänge på mammografi idag, ditt öde hjälpte nog till att masa iväg mig, det var 7 år sen sist...
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

29 mars 2016 17:53

Åh vad glad jag blir att du har varit och gjort mammografi. Du är den tredje av mina vänner som tagit sitt förnuft till fånga, sen jag fick min diagnos.
Självklart ska du få ett positivt besked att allt är som det ska.
Kramen

 
Tasstanten

Tasstanten

29 mars 2016 19:43

Kul med lydnadsträning, fast lite stökigt om hunden inte är med. Har tur att min busa är riktigt duktig och lärt sig snabbt. Hon är mycket lättare att dressera än de andra hundarna jag haft.

http://tasstanten.se

Kicki Fredlund

30 mars 2016 11:12

Maya är tyvärr precis så envis som en bulldogg kan vara.
Det ju klart roligare att jobba om dom är med på noterna.
Men jag ska ändå ge Maya en chans, får se om det släpper till slut.

 
Ingen bild

Agneta

29 mars 2016 21:57

Det är roligt med lydnadsträning när hunden är med på noterna annars kan det ju vara lite frustrerande. Vi börjar lydnadskurs med Nalle 12 april. Än så länge känns det hoppfullt för han är väldigt lättlärd och intresserad.

Kicki Fredlund

30 mars 2016 11:15

Lycka till på lydnadskursen!
Kommer ni till Västerås?
Jag får uppfödargrupp där.

 
Ingrid

Ingrid

29 mars 2016 23:04

Så roligt att Berra orkade åka med på till Brukshundsklubben. Det ser ut att ha varit skönt väder också.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

30 mars 2016 11:16

Jo, Berra är nog med för det mesta när vi ska ut med hundarna. Vi hade toppenväder.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

30 mars 2016 07:56

Härligt väder hade ni på klubben!
Vad ska man annars med näsa till, tycker Maya. :)

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

30 mars 2016 11:23

Tycker hon ja....

 
Menageriet

Menageriet

30 mars 2016 16:46

Roligt att träffa andra och träna, men dömt att misslyckas med alla dofter och andra störningar! Det där kan Du!
Vad har Du i högerhanden på bilden när hon nosar i backen? Undrade bara?
Ha det gott och kram! ♥

http://www.menageriet.se

Kicki Fredlund

30 mars 2016 17:13

Jag måste ta itu med Mayas oförmåga att gå i koppel.
Det är en liten "dummie" som jag har i handen. Hon gillar den jättemycket, jag har den bara när vi tränar. Dessvärre är dofterna på backen ännu mer intressanta.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards