Direktlänk till inlägg 20 mars 2016

Söndag Tällberg.

Av Kicki Fredlund - 20 mars 2016 19:59

Idag hade Dalarnas Kennelklubb årsmöte på Dalecarlia. Jag var ju inbjuden för att få motta ett förtjänsttecken "för lång och trogen tjänst" ungefär.


Jag åkte till Romme, där jag mötte upp Med Carina Östman (kennel Caci's), och fick åka med henne till Tällberg.


 

Vi var framme strax före kl 13.


 

Det var ganska grått väder. Sommartid är utsikten över Siljan jättevacker.


 

Vi bjöds på lunch innan årsmötet började kl 14.


 

Det fanns flera såna här pampiga blombuketter, jag var tvungen att pilla lite för att kolla om dom var äkta, det var dom.


 

Salen förberedd med årsmöteshandlingarna. Ordförande för mötet var Staffan Thorman från SBK.

Vad irriterande det var att känna igen människan så väl , men inte komma på vem han var.

Jag har aldrig träffat honom, men eftersom han varit förbundsordförande i SBK, så har jag ju sett hans bild i varje tidning Brukshunden i massor av år (utom de senaste ).


 

Carina tackade oss som länge arbetat i det tysta för våra klubbar och vi var några som fick ta emot blommor och en plakett.


 

Kl 18 var jag hemma igen och tulpanbuketten hamnade i en vas.





 
 
Menageriet

Menageriet

21 mars 2016 02:33

Grattis! Säkert välförtjänt!
Var det inte den karln det var något tjafs om SBK:s pengar? Har något i bakhuvudet om honom?
Härlig bukett som Du fingrade på och det var ju den Du skulle haft istället. Men tulpaner är ju fint också?
Men var är bilden på plaketten? Men den kanske kommer i 365 foton? :)
Ha det gott och kram! ♥

http://www.menageriet.se

Kicki Fredlund

21 mars 2016 07:38

Tack!
"Plaketten" saknade textskylt, den skulle postas, så jag väntar med att ev. visa den i bild.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

21 mars 2016 11:40

Så kul! Jag tycker faktiskt att jag känner igen mig på den första bilden från Tällberg. Vi hade en paus där på hemvägen från Höga Kusten.
Grattis till diplomet och den vackra tulpanbuketten!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

21 mars 2016 17:00

Ja, det kan jag tänka mig att ni åkte en vända till Tällberg, det är väldigt vackert där på sommaren.
Tack för grattiset, det kändes bra att bli uppmärksammad så där.
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

21 mars 2016 15:36

Stort grattis till välförtjänt plakett! Fast än mer till dina fem veckor på onkologen. Jag är säker på att din styrka gett mycket hopp till många.

Kicki Fredlund

21 mars 2016 16:58

Tack! Även om resandet gått över förväntan bra, så är det JÄKLIGT SKÖNT att det är över.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards