Alla inlägg den 20 mars 2016

Av Kicki Fredlund - 20 mars 2016 19:59

Idag hade Dalarnas Kennelklubb årsmöte på Dalecarlia. Jag var ju inbjuden för att få motta ett förtjänsttecken "för lång och trogen tjänst" ungefär.


Jag åkte till Romme, där jag mötte upp Med Carina Östman (kennel Caci's), och fick åka med henne till Tällberg.


 

Vi var framme strax före kl 13.


 

Det var ganska grått väder. Sommartid är utsikten över Siljan jättevacker.


 

Vi bjöds på lunch innan årsmötet började kl 14.


 

Det fanns flera såna här pampiga blombuketter, jag var tvungen att pilla lite för att kolla om dom var äkta, det var dom.


 

Salen förberedd med årsmöteshandlingarna. Ordförande för mötet var Staffan Thorman från SBK.

Vad irriterande det var att känna igen människan så väl , men inte komma på vem han var.

Jag har aldrig träffat honom, men eftersom han varit förbundsordförande i SBK, så har jag ju sett hans bild i varje tidning Brukshunden i massor av år (utom de senaste ).


 

Carina tackade oss som länge arbetat i det tysta för våra klubbar och vi var några som fick ta emot blommor och en plakett.


 

Kl 18 var jag hemma igen och tulpanbuketten hamnade i en vas.





Av Kicki Fredlund - 20 mars 2016 19:46

Igår blev det en vända till Borlänge redan på f.m


Först gick vi vår skogsrunda med hundarna.


     

Nu när snön var borta var det väldigt intressant att lukta på massor av fläckar utefter vägen.


I Borlänge var vi först till Kupolen, jag skulle köpa batteri och nytt armband till min klocka, men det visade sig att det var 100 kr billigare att köpa en ny klocka. Berra gjorde samma sak förra året.


 

Vi åt på Coco Thai, frossade i massor av mat. Firade att mina fem veckor i Uppsala nu är slut (nåja måndagen är ju kvar).


Handlade på ICA Maxi och avslutade med att prata bort ett par timmar hos S-O och Kristina i Romme.


Tittade även in till Helena med en bukett rosor. Hon har, som jag drabbats av bröstcancer, och fick ett bröst bortopererat i torsdags.





Av Kicki Fredlund - 20 mars 2016 10:23

 

Gräsändernas hanar har glänsande grön färg på sina huvuden.

Av Kicki Fredlund - 20 mars 2016 10:10

 

Lyft ena tassen har den här skulpterade hunden gjort.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards