Direktlänk till inlägg 9 mars 2016

Förkyld.

Av Kicki Fredlund - 9 mars 2016 17:22

Fredag, måndag och tisdag har det varit ett väldigt snorande på tre st av mina medpatienter. Två av dem satt jag och pusslade med i det andra väntrummet både måndag och igår.


I morse var det min tur att börja nysa och snora, så nu känner jag mig ganska under isen.


Det är ju ingen som vill hoppa över sin behandling, inte heller jag, det blir ju bara framskjuten då, så folk stannar inte hemme för en förkylning.


Det har varit problem med strålningsapparaterna, så patienterna har fått samsas om två behandlingsrum i stället för fyra, vilket har inneburit långa väntetider.


I måndags hade jag tid 12.45 men kom in 13.40, hade bara 3 minuter till godo när jag kom till bussen, som går kl 14. Ígår  och idag hade jag tid 10.45, men kom inte in förrän kl 13 igår och kl 12 idag.


Det innebär att trots att jag haft en tidig strålningstid, så jag planerat att promenera på stan, så har det inte gått.


Det har blivit att lägga pussel hela väntetiden i stället.


Jag känner att det kommer bli klent med bloggandet nu, för det susar i huvudet och näsan rinner.

Jag ligger efter med temabilderna, men det får jag väl ta igen sen om jag har lust, eller om jag hoppar av. (men jag brukar inte vara den som ger upp)


Nu hoppas jag bara att jag är pigg på lördag för då ska jag ställa ut Maya och Triss i Strängnäs.

 
 
Ingrid

Ingrid

9 mars 2016 18:45

Hoppas att du piggnar till snart Kicki. Strunta nu i den där utställningen och ta hand om dig själv i stället!
Krya på dig!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

10 mars 2016 18:15

Förkylningen verkar redan på tillbakagång, så det blir förhoppningsvis inget.
Berra får väl köra om jag behöver vila.
Kram!

 
Menageriet

Menageriet

9 mars 2016 20:23

Vilken otur att bli sjuk? Trodde det var farligt att bli förkyld när man går på behandling,eftersom immunförsvaret är utslaget?
Att råda Dig att ta det lugnt är väl ingen idé? Lycka till på utställningen om Du orkar gå!
Kryapåkramar och sköt om Dig! 💜

http://www.menageriet.se

Kicki Fredlund

10 mars 2016 18:18

Dessvärre är det väl just därför så många blivit förkylda, för man blir ju lite nergången. Men dom vill inte att man ska stanna hemma, för behandlingen bör inte avbrytas när den påbörjats.
Jag tror inte att det blir så farligt för min del, jag är bättre idag än igår.

 
Hillevi

Hillevi

10 mars 2016 04:25

Eländes elände! Måtte förkylningen inte hugga för djupt, önskar dig frisk omedelbart bums! Jag blev sjuk för första gången på flera år och inte vill det ge sig heller, så den varianten behöver du inte. Tycker som Ingrid att du borde låta Eskilstuna vara men har på känn att någon är lite tjurigt envis där! :D
Hur du än gör, krya på dig snarast!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

10 mars 2016 18:13

Jag är bättre redan idag, nyser inte längre och snorar bara måttligt.

 
Tasstanten

Tasstanten

11 mars 2016 08:21

Hoppas du är pigg så du kan ställa ut i Strängnäs. Och inte är det kul att sitta och vänta på sjukhuset, när man har tider att passa.

http://tasstanten.se

Kicki Fredlund

11 mars 2016 16:36

Det blev ingen förkylning, snorade i två dar, sen var det över.
Det kan nog bli lite jobbigt ändå att köra till Strängnäs, för visst är jag lite tröttare än vanligt.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

11 mars 2016 09:57

Envis som en åsna, har du hört den förr? Tihi, o inte var det dig jag tänkte på eller? Men, det är ju så här att det är din jävlaranamma som gör att du pallar med livet och dess utmaningar, och du är en klok kvinna som ändå i slutänden vet vad kroppen o knoppen orkar med...Så jag hoppas du får en lyckad utställning för dit ska du nog om jag känner dig rätt. Vila får man göra när man blir gammal, eller hur? Önskar jag hade hälften av din energi...
Ta hand om dig och hälsa Berra , skickar stor krya-kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

11 mars 2016 16:34

Nu är jag inte förkyld längre, så det är bara att köra på. Vadå åsna?? ;-)
Som sagt vila kan man göra när man blir gammal.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards