Alla inlägg den 5 mars 2016

Av Kicki Fredlund - 5 mars 2016 19:48

Efter att just inte gått nånting i Uppsala den här veckan, så var det härligt att gå i skogen med hundarna.


Lite gråväder var det och ganska mycket tung snö att gå i, efter gårdagens ymniga snöande.


       

Som vanligt blir det bara bilder på mina kära pinnhundar.


Berra tillbringade eftermiddagen vid TVn och V75 .


Jag hade redan på f.m. satt på fårkött på långkok (kött som vi tidigare fått av Elga).


 

Jag gjorde dillsås till köttet, riktigt gott blev det.

Av Kicki Fredlund - 5 mars 2016 19:41

 

Nu ska Elga åka hem efter att ha varit här på fika (med medhaft kaffebröd och en blomma).

Hon får assosiera temat Lady in red, med både röd jacka, rött hår och röd bil.

Av Kicki Fredlund - 5 mars 2016 10:44

Jag åker ju taxi till och från Hedemora och då är det ganska intressant att man möter nya okända chaufförer nästan varje gång, men tre gånger har det varit såna jag känt, eller träffat tidigare.


Först var det Jouko, som varit travtränare, sen var det Helen, som visade sig vara dotter till Elvy, som är med i vår spårgrupp med sin Riesenschnauzer. Helen var aktiv i brukshundklubben för ca 20 år sen med sin boxer Caddie, som jag minns mycket väl, men jag hade inte träffat Helen sen dess.


Den tredje var Dan, det visade sig att han var pappa till Erika och alltså svärfar till vårt barnbarn Tobias! Dan hade jag bara träffat en gång som hastigast hemma hos Erika och Tobias.


Det är ganska lustigt vad många sammanträffanden man "råkar ut för", där/när man minst anar.


En kille, han kallas Tor, han har kört mig många gånger, ffa hämtat mig i Hedemora. Vi pratar hund,

han har en dvärgschnauzer och ska skaffa en valp i sommar (samma ras).

Vi pratar mycket hund, han vill lära sin nya valp kantarellsök. Jag har sagt att han kan börja redan med den han har, trots att den är 7 år gammal.




Av Kicki Fredlund - 5 mars 2016 10:29

För några veckor sen var ju Berra på Blodmottagningen och det togs benmärgsprov.


Häromdan kom svaret, man såg ingen ökning av myelomceller, men han ska tillbaka om ungefär två månader för fortsatt bedömning. Då kollar tar dom blodprov och kollar myelomäggvita/M-komponeneter.


Dom värdena var lite för höga för ett par månader sen,  liksom hans njurvärden, det var därför benmärgsprovet skulle göras.


Vi vet inte riktigt vad det här betyder, om han måste genomgå en ny cellgiftsbehandling eller om han slipper.


Bara att avvakta och hoppas på det bästa.

Av Kicki Fredlund - 5 mars 2016 10:19

 

En brokig samlig pusselbitar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards