Alla inlägg den 28 februari 2016

Av Kicki Fredlund - 28 februari 2016 18:41

Igår blev ingenting gjort hemma, för redan på f.m åkte vi till Ludvika.


Blev bjudna på en fantastiskt god fisksoppa av Synnöve och Arnold. Orsaken till att vi åkte till Ludvika var ju naturligtvis också att jag handlat lite (men betoning på lite) på auktion.


Vi var inte hemma igen förrän solen gått ner. Då hade vi avslutat med skogspromenad med hundarna.


 

 
I morse var det åter kyligt efter en kall natt, ca -10 grader. Men det blev snart soligt och fint  


Det är otroligt vad solen ändå får en att kvickna till.


Jag satt igång redan tidig morgon med att ta reda på gårdagens tvätt och fylla en ny maskin.


Jag förberedde auktioner som ska ut på Tradera.


Så åkte vi till skogen till kl 10 och träffade spårgänget.


Maya gjorde ett fantastiskt fint spårarbete. Jag hade lagt ett ca 350 m långt spår med många apporter. Hon gick  som på räls, men blev lite störd ett par gånger då hon hörde andra spårare berömma sina hundar i nåt grannspår, men hon återupptog strax det hon höll på med.


Jag var bekväm och lät Jolly gå samma spår när Maya var klar.


Berra promenerade den kilometerlånga rundan med Triss.


     

Här hittar Jolly en av apporterna...


 

och nu har hon kommit fram till slutet.


Vi åkte hem direkt när jag spårat klart, så det blev inget "eftersnack" med dom andra.


Jag satte igång att baka. Vaniljhorn, bullar och filmjölkslimpor.


 

Vi åt stekt fläsk med löksås, länge sen jag gjorde det.


Jag hade auktioner som gick ut på eftermiddagen, så jag fick skriva några vinnarmejl. En var så snabb att betala att jag knappt hade fått iväg mejlet förrän pengarna var swishade.


Jag tog ett bubbelbad när jag var klar med allt. Såå skönt, för jag var ganskla slut i ryggen.


Nu är jag redo för nästa veckas uppsalaresor.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards