Alla inlägg den 19 februari 2016

Av Kicki Fredlund - 19 februari 2016 18:19

Idag är det födelsedag både för barnbarnet Victor, som blir otroligt nog 17 år tiden går verkligen fort, och för Triss' första kull, min M-kull, dom fyller 2 år idag.


   

Jösses vad valpsjuk jag blir när jag ser bilderna. Men det dröjer två år innan det (eventuellt) kan bli valpar igen.


 

Maya och Hedda (Travarens My Own Pride o T. My Black Money)



Av Kicki Fredlund - 19 februari 2016 17:06

Igår var det så ruggigt väder med snöslask, så jag stannade i väntrummet hela tiden.


Under tiden fikade jag (har med mig en bulle), löste korsord och la lite på det pussel som ligger framme på ett bord.


Tiden går förhållandevis fort, man pratar även lite med dom andra i väntrummet, flera har ju åkt med samma buss som jag dit.


Idag hade jag inte tid förrän 13.15 och bussen kom fram redan 10.15, så jag tog mig en rejäl promenad ned till centrum. Fönstershoppade lite.


Det värsta med att gå är dels att det var moddigt och halt på trotoarerna, det andra att jag inte gillar att gå på asfalt, jag får ont både i skenbenen och i ljumskarna.


 

Här vet jag att jag har gått i min grönaste ungdom.


 

Det är otroligt mycket människor ute och går, en del har bråttom, andra flanerar lite som jag.


 

Idag var det några småttingar ute på dammen.


 

Jag stannade till en stund och tittade på änderna, många hade tydligen siesta och låg på isen.


Min mobil strejkade idag. Jag kunde lyssna på min ljudbok en timme på vägen till Uppsala, sen var den boken slut och jag kunde inte ladda upp nån ny. Så andra timmen och hela hemresan kunde jag inte lyssna på nån bok. Kunde heller inte spela på mobilen. Den ville inte söka upp nån Wi-Fi nånstans där jag fanns.


Men resan gick bra ändå, och det trots att jag inte tog nån åksjuketablett på hemvägen.


Åter var det Jouko som var taxichaufför på vägen hem från Hedemora, det var första gången som det varit samma  chaufför två gånger.


Jag ringde och beställde en kebabrulle på väg till Vikmanshyttan, som taxin fick vänta medan jag hämtade.


Skönt att slippa laga mat när jag kom hem.


Berra har åkt själv till skogen med hundarna hela veckan och det har fungerat bra.

Av Kicki Fredlund - 19 februari 2016 07:30

 

En lång rad av små kompisar på promenad genom parken.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards