Alla inlägg den 10 februari 2016

Av Kicki Fredlund - 10 februari 2016 12:54

Idag är det 8 år sedan jag hade min sista boxerkull. Jag leverade dom valparna på våren, sen på sommaren så flyttade vi hit till Vikmanshyttan. Senare samma år blev jag fast för fransk bulldogg, när älskade Skorpan kom in i vårt liv.


 

Jag lägger ut samma bild som jag hade på bloggen för ett år sedan. Det är Jolly som träffar sina syskonbarn hemma i köket i Arkhyttan.

Av Kicki Fredlund - 10 februari 2016 10:21

 

Flera kranar i luften vid lasarettbygget i Uppsala.

Av Kicki Fredlund - 10 februari 2016 09:16

Igår var vi på lasarettet i Falun i flera timmar.


Jag hade tid för tandröntgen 12.15 och en timme senare tid hos tandläkaren.


Jösses vad med plåtar som togs, alla tänder från allla håll och kanter, säkert minst 20 bilder.


Min tandstatus måste noga kollas innan jag börjar få sprutor mot benskörhet (som är en biverkning av antiöstrogenet).


Dessvärre är det två tänder som inte har så bra rötter, så tandläkaren rekomenderade att dom skulle bort.


Sen när jag börjat få sprutorna så bör man inte göra ingrepp i munnen då de kan få oönskade effekter.


Snacka om att välja mellan pest och kolera.


Dessutom är den ena tanden den jag just betalat 2.400 spänn för att få lagad (efter knäcken i julas).


Jag har ju tid hos min tandhygeinist på måndag, får väl fundera fram till dess.


Berra hade tid på blodmottagningen halv två. Där tog dom ryggmärgsprov, som han får svar på om ca två veckor. Då får han också veta om dom måste börja en ny cellgiftsbehandling för hans myelom.


När vi båda var klara så åt vi på lasarettets servering. Dom är ju snordyra på kaffe och kaffebröd, men dagens rätt kostade 84 kr (då ingick kaffe), så det var ju inte så blodigt.


Hundarna fick sin skogspromenad i duggregnet på vägen hem, dom hade ju suttit länge i bilen. Dom hade även fått en snabbrastning på samma ställe på väg in till Falun (även då i duggregn).

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards