Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Kicki Fredlund - 1 februari 2016 11:22

Det hade slutat att blåsa och det var inte så kallt (-1 grad), så jag fixade fikakorgen och vi åkte till skogen och spårade.


Det snöade lite, men i övrigt var det inte mycket snö kvar i skogen.


Berra fikade med oss efter att spåren var lagda, men sen satt han i bilen och gick ingen promenad alls.


Jag la ett spår med många apporter till Maya. Jag blev lite imponerad av hur bra hon löste uppgiften. Bl.a gick hon förbi en apport, jag tänkte strunta i det och bara plocka upp den, men Maya kände vittringen när hon passerat och jösses vad hon sökte tills hon hittade den.


Sen fick Jolly gå samma spår som Maya just gått. Jag var i tidsnöd, så jag hade inte gjort två spår.


Jag gjorde ett uppletande med Triss, blev både förvånad och lite imponerad av att hon sprang i rutan så målmedvetet och letade.


Berra ville vara hemma till halv 12 för att se på travet, men nu var det bara det att travet började halv 1. Det var ju sändning från Paris och Prix d' Amerique. (Vann gjorde den fantastiske Bold Eagle).


Middagen bestod av stekt lax med spenatstuvning. Favoriträtt både för mig och Berra.


Förresten har jag inte noterat att min skadade tumme är mycket bättre, så det var alltså bara en stukning.





Av Kicki Fredlund - 1 februari 2016 11:16

 

Nyfikna hundar har åter hittat en fyndplats, det händer allt som oftast på promenaderna.

Jag kunde faktiskt inte se om det var dun eller päls, så jag vet inte vad det var för djur som fått sätta livet till.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards