Alla inlägg den 16 januari 2016

Av Kicki Fredlund - 16 januari 2016 14:56

Äntligen kom jag ut idag. Hade inte stuckit ut näsan på tre dar.


Förmiddagens -20 grader blev -11 vid 2-tiden. Då gick jag ut och skottade mig fram till friggeboden/förrådet och krånglade ner sparken från taket.


Jolly fick nöja sig med att vara ute medan jag skottade.


 

medan Triss och Maya fick rusa av sig på sjön.


 

Det hade varit flera skotrar ute på isen, men den var fortfarande ganska otäck att gå på för vattnet trängde upp idag också trots kylan som varit i flera dar. Det syns nere till vänster på bilden att det är sörjigt.


Jag var totalt slut när vi kom hem igen, hade velat ta en dusch, men varmvattnet var fortfarande fruset ii badrummet, dessutom gick en huvudsäkring, troligen p.g.a det extra elementet, så det blev strömavbrott.


Jag svor mina ramsor medan jag letade efter felet. Tur att jag mår bättre idag, för det är mer än vad jag kan säga om Berra, han har legat mest hela dan. Han tror att det enklaste är att sova bort eländet (förmodligen elakt tänkt av mig, men ibland blir jag bara så trött...)

Av Kicki Fredlund - 16 januari 2016 10:15

Tack o lov så mår jag mycket bättre idag. Jag hoppas att inte medicinen ska däcka mig igen, även om jag är medveten om många biverkningar som kan dyka upp senare.


Diarrén som jag fick i förrgår var bara den dan, illamåendet satt i även igår, men inte lika illa och idag är jag i princip som vanligt igen.


I två dar har Berra fått stå för maten, i förrgår värmde han varsin pizza från frysen, men igår lagade han mat på spisen, potatismos och stekt falukorv. Det var nog första gången han gjort nåt mer avancerat än att steka blodpudding.


Maya mår också bättre, hon var utan tratt hela dan igår utan att slicka sig på tassarna, så jag har redan minskat hennes intag av kortison till en gång per dag, sen om en vecka blir det varannan dag i en vecka.


Ute är det lika kallt fortfarande - 20 grader, ser ju fint ut eftersom solen skiner, men jag tvivlar på att det blir nån promenad idag heller. Berra klarar absolut inte den här kylan för hjärtat och kärlkrampen.


Han har i.a.f varit i garaget och tagit in ved och en värmefläkt.


Varmvattnet har frysit i badrummet, jag hoppas verkligen att det räcker med fläkten för att tina upp det. Det värsta är att jag inte vet var ledningen går så jag har bara ställt fläkten under handfatet, men det kanske borde vara vid bakaret.


Av Kicki Fredlund - 16 januari 2016 10:07

 

Väntar på värmen. Det är bara +17 grader i stora rummet. Det är bara att vänta på att brasan ska höja värmen.

Av Kicki Fredlund - 16 januari 2016 09:59

 

Trots att denna vinterdag ser så solig och fin ut, så höll jag mig inomhus för ute var det -25 grader.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards