Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Kicki Fredlund - 12 januari 2016 14:46

Idag var det dags att ta sig till VC. Berra hade tid både kl 10 för provtagning och kl 11 hos läkare för bältrosen.


Jag släppte av honom och åkte och tankade bilen och åkte till veterinären för att handla, men där var det stängt.


När jag kom tillbaka till VC, så hade Berra just varit hos läkaren, han hade blandat ihop tiderna, så det var läkarbesöket som var först. Fasen också! Jag skulle varit med, Berra som hör illa, har så svårt att hänga med i de utländska läkarnas lite knaggliga svenska.


Men så mycket hade han i allafall förstått, att det var för sent att göra något åt bältrosen, den måste ta sin tid att läka ut, under tiden kunde han smörja sig med Hydrokortisonsalva, som vi inhandlade på apoteket på hemvägen.


Köpte även ett nytt duschmunstycke, då det är så dåligt vattentryck i det gamla. var också in på systemet och köpte ett vitt vin.


Det blir fisk idag, då kan jag kosta på mig ett glas vitt vin till den.


Men nu ska vi först ut med hundarna, ingen idé att åka till skogen, för det finns ingenstans att ställa bilen, alla avfarterna till skogsvägaarna har snödrivor efter plogbilen, så jag kan inte köra igenom dom med bilen.


Jag har skottat snö idag också, får ta det pö om pö, så det inte blir så mycket varje gång.


På tal om att skotta snö, så kan jag lugna alla som är oroliga för att det inte skulle vara bra för mig att göra det, att det är bara att skotta på. Jag frågade läkaren igår.


 

Redan tredje tulpanerna för säsongen, dom kom tidigt, redan i början av december.

Av Kicki Fredlund - 12 januari 2016 12:31

Bílen hann bli klar igår, så vi kom iväg till Borlänge först, där jag hade att hämta ut frimärken som jag budat in på auktion. Jag använder ju rabattfrimärken i möjligaste mån när jag säljer på Tradera. Det tjänar både jag och köparen på.


Vi körde närmaste vägen, som är genom skogen, men det var en pärs för det var helt oplogat och massor av snö att plöja fram genom.


Fick snabbt i oss en hamburgare i Borlänge innan vi fortsatte till Falun och lasarettet.


Nu fick vi ändå vänta till halv 5, för läkaren var upptagen i ett möte.


Svaren på min cancer var både positiva och negativa. Det positiva var att av 8 st bortopererade körtlar i armhålan så var det bra en som hade metastaser. Positivt också att graden av cancer var 1, på en skala mellan 1 och 3.


Det negativa är att jag inte slipper strålning, jag måste pendla till Uppsala


Negativt är också medicinering med antiöstrogen, som jag måste ta i 10 år.


Biverkning är bl.a att jag får samma symtom igen som vid klimakteriet (som varit en avklarad historia de senaste åren). Muskelvärk är också en vanlig biverkning.


Nu har jag fått tid på onkologen i Falun 21 januari (samma dag som vi ska se En man som heter Ove. Undrar om det inte är meningen att vi ska se den filmen?


Vi handlade på ICA Maxi på vägen hem, kl 19 var vi hemma igen. Hundarna hade fått många timmar i bilen och bara en kortare promenad.








Av Kicki Fredlund - 12 januari 2016 12:25

 

Så här kan ett vinterträd se ut just nu, även om kanske syrén räknas som en buske.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards