Alla inlägg under december 2015

Av Kicki Fredlund - 10 december 2015 06:45

 

Jag vet inte vad det är för en inkräktare som far fram i myrstackarna. Här var det attackerat från flera håll.

Av Kicki Fredlund - 9 december 2015 07:49

Det är ovanligt för att inte säga otroligt varmt för årstiden.


När jag gick upp halv 7 i morse så var det 8.3 grader varmt! Det pratas ju mycket om den globala uppvärmningen, det är ju inte så här man vill ha sina vintrar.


Jag klär mig i vinterjackan (som vanligt) när vi går med hundarna i skogen och blir svettig varje gång.


Idag hoppas jag att vädret ska vara lämpligt för att tvätta fönster på övervåningen.


På agendan står också att handla på ICA i Hedemora. På onsdagarna har man som pensionär 5% på inköpen, samt att dom bjuder på fika. Fikat har vi hoppat över, men att handla den här dan är ganska smart. Trots att jag var till Hedemora med paket i måndags, så sparade jag att handla till idag.


Om man gör det här till en vana att göra sina inköp bara på onsdagarna, så skulle man nog tjäna in en och annan krona, för det skulle inte bli så mycket impulsköp, som det blir när man kilar in för att köpa lite mjölk.





Av Kicki Fredlund - 9 december 2015 07:16

 

Från takparkeringen på Falu lasarett tog jag den här bilden i mars i år när Berra var på något av sina återbesök. Nu kan jag göra en återkoppling, men nu är det min tur (otur) att vara patienten.

Av Kicki Fredlund - 8 december 2015 10:43

Äntligen blev sista fönstret tvättat i stora rummet. Solen var på väg upp, men den ångrade sig.


Det var -1 grad i morse, men nollgradigt när jag gav mig på fönstret. Egentligen är det ju inte så märkvärdigt med själva fönstertvätten, speciellt inte sen jag skaffade en sån apparat som suger upp vattnet.


Nej det som är drygt är allt som ska väck ur fönstret först. Blommor och prydnadssaker, sen ska det dammsugas och torkas både inne och ute. Fattar inte hur fönsterfodrena utvändigt kan bli så svarta mellan gångerna.


När jag ändå höll på så tog jag fönster på övre våningen också.

Av Kicki Fredlund - 8 december 2015 08:08

 

Inte nåt varumärke som jag har, i.a.f inte på hushållsmaskin.

Av Kicki Fredlund - 7 december 2015 13:25

Det blev inte färdigputsat med fönster idag heller.


Vi fick trevligt besök under ett par timmar. Tre gamla vänner från travet dök upp på f.m med smörgåstårta som vi kalasade på medan gamla minnen avhandlades.


Nu skiner solen rakt på fönstrena så att tvätta nu går ju inte, dessutom ser jag av samma anledning att det senast tvättade fönstret har åtskilligt mer att önska av renhet. Det är då fasen att solen ska vara så avslöjande, det såg ju OK ut när jag tvättat det här om dagen.


Paketerat har jag gjort, nu får vi åka och lämna iväg. Skrivit vinnarmail på dagens traderasålda saker har jag också gjort.


 

Bl.a har jag sålt barnens gamla åkpåse, har haft den utlånad till barnbarn. Bra kvallité på den tiden, för den är fortfarande helt fräsch efter närmare 50 år. Jag fick 240 kr för den, betydligt mer än jag trodde.


Nu är det dags att ta en långpromenad med hundarna i solskenet.


Av Kicki Fredlund - 7 december 2015 13:23

 

Jag fotograferade en intet ont anande kvinna när jag behövde en trehjuling till dagens temabild.

Av Kicki Fredlund - 6 december 2015 16:47

Det vill säga, det blev inget spårande för mig. Det blåste ju som fasen, men vädret var milt med 10 plusgrader. Men vi åkte ändå dit, även om vi kom lite senare än kl 10, jag och Berra fikade med tjejerna som var där.


Jag fotade lite på andras spår.


 

Först ut var Isa och Kroken


 

Belöning av matte vid funnen apport


 

Yngst i gänget, blandisen Selma 7 månader har hittat ett föremål...

 

får godis av matte Angelika i belöning 


 

Äldst i gänget idag Debbie 8 år (annars är Jolly äldst med sina 11,5 år)


 

Sen blev det uppletande av föremål i blåsten. Här har Queensi hittat prylen som var utlagd (i det här fallet en liten bit brandslang)..


 

som hon kommer med i full fart.


Sen fick Maya göra ett uppletande, som hon fixade alldeles utmärkt. Ett föremål 50 m ut i rutan, lite osäker innan hon fick upp farten, men sen var det rakt på och snabbt tillbaka till mig föremålet. Duktig liten hund. Men nu hade jag lagt ifrån mig kameran i bilen, för det hade börjat regna lite.


 

Ylwa gick inte heller nåt spår, bara en promenad med Pantera, sen åkte hon hem tidigt.


Vi åkte hem via Hedemora, för jag hade några paket att lämna iväg, som jag paketerat på morgonen.


Jag hann tvätta ytterligare ett fönster i stora rummet, men sen regnade det så det sista fönstret i rummet är fortfarande kvar att göra.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards