Alla inlägg under december 2015

Av Kicki Fredlund - 23 december 2015 21:52

Igår kväll kom Cissi med familj från Partille.


Idag åkte dom och hälsade på goda vänner.


 

Men först skar Cissi ingridienserna till sillsallad på f.m


 

Berra tog hand om disken


 

Jag griljerade skinkan, så nu kan julen börja.


Ikväll kom Thomas med familj från Trollhättan, så nu är husets alla tänkbara sovplatser i ordninggjorda.



Av Kicki Fredlund - 23 december 2015 17:51

Igår försökte jag ta det lite lugnt. Visserligen åkte vi en vända till Borlänge för att handa det sista inför julen.


Jag mådde faktiskt riktigt dåligt ett tag. Berra fick stötta mig och jag trodde ett tag att jag skulle svimma, så det var tur att jag hade kundvagnen att hänga på.


Hundpromenaden gicks i strålande väder. Jag hade stora kameran med, så här följer ett gäng med bilder på njutande pinnhundar.


                


Av Kicki Fredlund - 23 december 2015 17:25

 

Nu får hundarna "rädda" dom sista bilderna åt mig, så jag klarar även årets utmaning på 365 foton.

Av Kicki Fredlund - 23 december 2015 17:22

 

Följa John, eller snarare följa Jolly, vilket faktiskt småhundarna ofta gör.

Av Kicki Fredlund - 23 december 2015 17:10

 

Fortfarande är Jolly väldigt lydig (trots att hon numera hör ganska dåligt). När matte ropar så kommer hon alltid i full fart.

Av Kicki Fredlund - 22 december 2015 10:31

En annnorlunda jul utan tvekan. Det är bara ett par dar kvar till julafton och det är inte bara vädret som gör det omöjligt att tro att det är 22 december idag.


Jag ska ta det lite lugnt är det meningen. Jag försöker verkligen. Mådde lite sämre i morse, har lite feber, inte mycket 37.6, men när man är van att ligga under 37 grader så känns den lilla ökningen ändå.


Det spänner väldigt i bröstet (som jag inte har) och under armen. Det rinner en hel del blod och sårvätska under huden (en ganska obehaglig känsla).


Vi ska försöka ta oss till Borlänge för att handla på dan. Cissi med familj kommer  från Partille i kväll, så det blir hon som får göra sillsallad, den skulle jag annars gjort idag.


 

Jag tog en något annorlunda selfie i morse, den bjuder jag på. Hoppas ingen tar illa vid sig.


Det blir inga julkort skrivna i år, men självklart önskar jag alla mina vänner en riktigt

 TREVLIG JUL!

Av Kicki Fredlund - 22 december 2015 10:10

 

Den här lilla tunna sockerskålen hade en tillhörande gräddkanna, men den var så skör att den gick sönder i disken.

Av Kicki Fredlund - 22 december 2015 10:01

 

När jag kom hem från sjukhuset, var Triss så sur att hon inte ens kom till dörren och hälsade.

Sen satt hon i Berras knä och blängde surt på mig när jag pratade med henne. Tydligare än så går ju inte att visa vad man tycker om att matte är borta ett par dar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards