Direktlänk till inlägg 29 december 2015

Snö och kyla

Av Kicki Fredlund - 29 december 2015 12:24

Snön kom till slut. Det gjorde även kylan. I morse var det faktiskt - 17 grader.


 


Jag har varit otroligt lat de senaste dagarna. Jag har haft lite onödigt ont i armen. Det sticker/hugger och spänner som fasen.


Sjukgymnastiken som jag ska göra tre gånger per dag har varit jobbig att genomföra.


När Thomas var här fick jag hjälp med hur jag kan koppla datorn till TVn, mest för att jag är för feg, men även lat för att sätta mig in i sånt som jag knappt begriper.


Men när jag nu visste hur man skulle koppla så satt jag vid TVn i närmare tre timmar igår och tittade på alla tre avsnitten av Fröken Frimans krig, via SVT Play.


Idag är det åter meningen att vi ska komma iväg och se En man som heter Ove. Börjar kl 2 i Säter, men Berra har sån klåda av bältrosen, så han tvivlar på att han klarar att sitta still så länge.


 

Igår kom Stig-Ove och Kristina, med sig hade dom massor av glas porslin och lite annat. Dom rensar sina köksskåp nu när dom byter kök. Jag tar emot och säljer på Tradera.


 
 
Hillevi

Hillevi

29 december 2015 16:32

Jag tänkte nog att du inte skulle komma undan strålbehandling. Bit ihop!
Filmen har fått strålande recensioner, hoppas ni fått se/får se den!
Minus sjutton är minus sjutton för kallt! :)

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

30 december 2015 09:46

Ja, jag biter nog ihop.
Kom inte iväg på filmen. Ja, fy fasen för kylan. -4, som det är idag kan man ju stå ut med.

 
Ingrid

Ingrid

29 december 2015 17:42

Hoppas att ni kom iväg och fick se filmen. Alla säger ett den är bra, så den måste man ju kolla på.
Här är också kallt nu, men vi har inte fått speciellt mycket snö. Gräset sticker ännu upp och lyser grönt här och där och vägarna är torra och /eller isiga.
Ha ett Gott Slut på 2015 och Gott Nytt År!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

30 december 2015 09:44

Nä, vi kom inte iväg på filmen, nästa tillfälle är på söndag.
Gott Nytt År önskar jag dig också!
Kram

 
Ingrid

Ingrid

29 december 2015 17:44

Jag glömde ju en sak. När jag hade sån där hemsk klåda av bältrosen tyckte jag att kylbalsam var jättebra. Det är lite klajsigt, men det hjälpte mig i alla fall.
Kram, kram

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

30 december 2015 09:43

Vi ska till apoteket idag och fixa både kylbalsam och annat.

 
Menageriet

Menageriet

30 december 2015 04:47

Så roligt med Din julhelg? Även om det blir tröttsamt för Dig som är nyopererad, så är det ju härligt när alla samlas?
Förstår att Du har ont? Det är ju ingen liten operation och egentligen skulle Du fått vara kvar längre på sjukhuset, men nu skickar dom ju hem folk lite för tidigt tycker jag.
Tycker synd om Berra också med sin klåda? Hoppas att Ni fick se filmen? Men annars kommer den väl på dvd snart, antar jag?
Svt play är bra och det enda jag ser på numera sen tv:n gick sönder. Saknar inte tv:n precis, utan tittar på mobilen eller i datorn och det går lika bra. Men det ska väl bli en någon gång framöver?
Huga, så kallt! Här har vi lite snö. Såpass att grannungarna kunde göra en snögubbe i alla fall! Här plogar dom när det är minst 1 cm och vräker på grus! Så det som finns ligger på sidan om vägarna. Men det är nog halt på sina ställen och det har ju vart en del halkolyckor?
Igår sköt färghandeln här av en massa raketer som reklam för sin försäljning och det var ju vackert att se. Klicker blir ju orolig, skotträdd som han är, men det håller ju inte på så länge, så han lugnar snart ner sig.
Önskar Er en fin avslutning på det gamla året och ett GOTT NYTT ÅR!
Många kramar och nospussar! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

30 december 2015 09:42

Det blev en kort promenad med hundarna igår, det nöp i näsan, även om det stigit till -12.
Jag har sett att en del "reklamskjuter" raketer, lika illa vilket tycker jag. Det finns alldeles för många skotträdda hundar.
Jag kommer nog se mer på SVT Play nu när jag vet hur jag kopplar ihop datorn med TVn.
Jag har dessutom en hel kasse full med filmer, som Cissi lämnade när hon flyttade till Partille.
Gott Nytt År till dig också!
Kram

 
Ingen bild

Menageriet

30 december 2015 05:10

Har gått med i 365 bilder nästa år! Hoppas att jag hänger med?
Problemet i början är väl att bilderna måste vara tagna 2016? Ska i alla fall försöka med en bild varje dag, eftersom det inte alltid finns något att skriva om i bloggen? Den nya etiketten blir ju först när jag lägger in nya bilden, så därefter kommer väl jag upp på listan, antar
jag? Roligt ska det bli!
Ha det gott och kram! :)

Kicki Fredlund

30 december 2015 09:35

Men vad kul att du testar 365 foton nästa omgång.
Jag har varit i valet och kvalet. Har ju varit med tre år, men testar troligen ett fjärde också.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

30 december 2015 08:23

Äsch. "Bit ihop" var ju en jäkla konstig grej att skriva. Ibland avskyr jag den lilla kommentarsrutan... jag menade en hel roman i det uttrycket. Som att jag tror att om någon lyckas ta det med gott mod, så är det du. Hästmänniskor och hunduppfödare är ett segt släkte, de!
Nu önskar jag framförallt att året slutar bra och att det nya blir gott!

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

30 december 2015 09:33

Jag förstår precis vad du menar. Jodå, jag kommer att fixa det, nåt annat alternativ finns ju inte.
Men visst fasen oroar jag mig för hur det ska lösas rent praktiskt.
Önskar även dig ett gott nytt år!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards