Direktlänk till inlägg 19 december 2015

Hemma igen

Av Kicki Fredlund - 19 december 2015 12:48

Även om det bara blev 1,5 dygn på sjukhuset, så är det skönt att vara hemma igen.


Operationen gick bra, jag hade visst förlorat en del blod, men blodvärdet var normalt igen redan på morgonen igår.


Klockan 16 igår kom sjukbilen och hämtade mig för hemfärd, jag trodde först att jag skulle få stanna en natt till, för jag blödde fortfarande ganska mycket i dräneringen.


Det känns lite konstigt att vara helt platt där det tidigare har suttit ett bröst.


Konstigt är det också att jag inte har det minsta ont. Opererad har jag ju varit förr och det brukar ju verkligen göra ont efterår i både operationsår och muskler.


Men det var länge sen jag sov. I natt somnade jag halv 5 i morse, sov till halv 8.


På sjukhuset sov jag i pricip bara medan jag var sövd.


På grund av det (troligen i.a.f.) så har jag huvudvärk, men vi ska ut en promenad med hundarna nu, då kanske jag piggnar till lite av friskluften.



 
 
Ingrid

Ingrid

19 december 2015 13:26

Så skönt att operationen gick bra och att du inte har ont efter den. Det måste vara gott att få komma hem till Berra och hundarna igen.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

19 december 2015 16:27

Ja, även om all personal var gudomliga på sjukhuset, så är det ju hemma man vill vara.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

19 december 2015 14:30

Som det gläder mig att du är hemma igen! Vissa somliga, som Berra och hundarna, måste också vara överlyckliga. Platt. Jo... det ska man vara här och där men inte där. Dumheter!

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

19 december 2015 16:25

En del var glada att jag kom hem. Triss var sur och hälsade inte ens på mig.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

19 december 2015 14:41

Skönt att höra att du tagit dig igenom operationen nu, och en bonus för att du inte har svår smärta,. Jag har aldrig heller varit med om att vara smärtfri efter att dom varit o karvat i mig. Nu hoppas jag att du snart kan lägga detta bakom dig och fortsätta med ditt aktiva liv!
Många kramar

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

19 december 2015 16:24

Dessvärre är det nog inte färdigt än, men nu ska vi fira jul och nyår, sen får vi se.
Kram

 
Menageriet

Menageriet

19 december 2015 15:01

Det gick snabbt! Hoppas Du tar det lugnt nu så det inte blir komplikationer? Antar att Du fått förhållningsorder?
Måste kännas konstigt, men nu får Du väl prova ut en löstutte? För många år sen gjorde mamma den operationen och det gick också bra. Problemet när hon plockade bär var att tutten halkade ur, men det fixades sen.
Önskar Dig och Berra en fin helg och hoppas han mår bättre! Kramar och nospussar! 💜

http://http:/skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

19 december 2015 16:14

Fortsättning följer säkert på detta, men jag tar det sen.

 
Ingen bild

Ann-Marie

19 december 2015 16:10

Gott att höra att Du redan är hemma. Borta bra men hemma bäst. I natt kommer nog john blund med lite sömnpulver för frisk luft brukar göra underverk.

Kicki Fredlund

19 december 2015 16:14

Ja, jag blev då rejält trött efter promenaden.

 
Ingen bild

Christine

19 december 2015 18:39

Nu är du ju visserligen nästan stålmannen men ta det ändå lite lugnt! 😍

Kicki Fredlund

20 december 2015 10:18

Ja, jag ska försöka.

 
BatongAmanda

BatongAmanda

19 december 2015 19:27

Så skönt att höra av dej och njut av din hemkomst!!! Kram ;D

http://batongamanda2015.blogspot.se

Kicki Fredlund

20 december 2015 10:17

Skönt att bli uppassad från morgon till kväll som man blev på sjukhuset, men hemma bäst utan tvekan.

 
Ingen bild

Yvonne

19 december 2015 23:23

Förstår att det är skönt att vara hemma. :-)
Hur såg det ut med "Sankte Pers nycklar"?

Kicki Fredlund

20 december 2015 10:14

Vad är "Sankte Pers Nycklar"?

 
Ingen bild

Yvonne

20 december 2015 20:49

Lymfkörtlar. Du hade hört ett annat namn när vi pratade om det på grötfesten.

Kicki Fredlund

21 december 2015 10:23

Jag hade totalt glömt att vaktpostkörteln kunde kallas så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards