Direktlänk till inlägg 16 december 2015

Bältros

Av Kicki Fredlund - 16 december 2015 11:30

En olycka kommer sällan ensam...


Lagom när jag ska in för operation så blossar Berras bältros upp med full kraft.


Han har har ju haft det några gånger tidigare, eller om det hela tiden ligger latent, som jag tror, och blossar upp vid psykisk eller fysisk stress.


Tidigare har han "bara" haft smärtan, men den här gången är det även utslag, både på ryggen och på bröstet. Det svider, bränner, kliar och värker. Han kan knappt ha kläder mot kroppen.

   

Jag har ringt vårdcentralen på morgonen, men när dom äntligen ringde tillbaka var alla akuttider slut.

Åka till akuten i Avesta var inget lockande alternativ, då jag har annat att göra än att tillbringa dagen där.


Till slut fick han ändå en tid hos sköterska kl 2 på VC. Det finns ju läkemedel att få, men det måste sättas in inom ett par dygn efter det utslagen synts för att ha effekt.


Så nu åker vi iväg och uträttar allt på en gång. Slänga sopor på sopstationen, lämna in en kartong till Erikshjälpen, onsdagshandla på ICA (gillar det där med 5 %, många bäckar små..) hämta ut paraflex på apoteket (mina är slut). Samt inte minst, ta en rejäl skogspromenad med hundarna. Vem vet när dom får gå på promenad nästa gång.


I morgon bitti 10 över 6 blir jag hämtad av sjukbil. Håll tummen för att det kommer gå bra.


 
 
Ingrid

Ingrid

16 december 2015 15:06

Fy vilken otur att Berra skulle få bältros mitt i alltihop. Stackar honom och stackars dig Kicki. Svåger Hassine fick ju bältros när de skulle åka med mig till Sicilien och han hade svår värk och utslag som kliade och brände. Det var så pass att han låg och grät, berättade Kerstin. Men han fick god hjälp av sin läkare. Han fick någon typ av epilepsimedicin förutom smärtstillande.

Jag hoppas att allt går bra för dig i morgon Kicki! Och givetvis kommer mina tankar att gå till dig.
Varm kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

17 december 2015 05:12

Berra fick bältros första gången för några år sedan, sen ligger det latent och blossar upp vid stress och oro. Så det är ju lite typiskt att det är mitt "fel" att han blev dålig igen.
Medicinen han fått ger biverkningar så han mår ännu sämre.
Tack för att du tänker på mig. Allt kommer att gå bra, det är jag säker på.

 
Ingen bild

Ann-Marie

16 december 2015 15:17

Stackars Berra, det som gör så fruktansvärt ont. Hälsa honom med önskan om snar hjälp med medicin.
Hoppas att allt blir till det bästa för din del nu dagarna framöver. Ser fram emot nya bilder och små berättelser om hundarna när Du orkar det.
Varma hälsningar till er båda.

Kicki Fredlund

17 december 2015 05:09

Nä, nu har han det inte lätt. Dessutom biverkning av bältrosmedicinen, med huvudvärk och illamående. Som om det inte räckte med den huvudvärk han hade innan.
Trevligt att du uppskattar mina hundbilder, det blir ju av naturliga skäl mest såna.

 
Hillevi

Hillevi

16 december 2015 15:58

ALLA tummar och tår - var så säker!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

17 december 2015 05:06

Jag vet inte om det behövs, men tack!

 
Ingen bild

Ann -Christin

16 december 2015 19:43

Hoppas allt går bra för dig med operationen. Håller tummarna.

Kicki Fredlund

17 december 2015 05:05

Tack! Självklart ska det gå bra.

 
Menageriet

Menageriet

16 december 2015 20:47

Jag börjar bli gaggig? Det är klart jag håller tummarna imorgon och alla dagarna framöver!
Det går bra ska Du se och Berra blir snart bra också?
Vi hörs!<3<3<3

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

17 december 2015 05:04

Tack! Jag förstod det, men retades bara lite.

 
Ingen bild

Yvonne

16 december 2015 22:50

Håller tummarna inför operationen.
Sicken otur för Berra

Kicki Fredlund

17 december 2015 05:03

Nu är det riktigt synd om Berra.

 
Ingen bild

Christine

18 december 2015 11:05

Stor kram! 😚

Kicki Fredlund

19 december 2015 16:29

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards