Alla inlägg under november 2015

Av Kicki Fredlund - 22 november 2015 16:24

Det är många prickar på en dalmatiner. 

Av Kicki Fredlund - 22 november 2015 14:08

 

Den här lilla valpen ställde sig upprest för att få uppmärksamhet.

Av Kicki Fredlund - 22 november 2015 13:35

Det var trångt vid ringside på gårdagens utställning. Tur att det även fanns en liten läktare. 

Av Kicki Fredlund - 22 november 2015 12:35

Igår var vi till Eskilstuna på inofficiell utställning.


Jag visste att Agneta och Kurre skulle dit med Nalle (Travarens Nahar), så jag hade anmält Pew (Travarens Next Time). Hade även med Maya, som behöver lite inomhusträning inför Stora Stockholm, dit jag också anmält henne (och Triss).


Vi hämtade upp Pew i Västerås.


 

Det var trevligt att få träffa Nalle och hans ägare. Han fick fin kritik med HP. Han blir stor, Pew såg pytteliten ut intill honom. Nalle var ensam hane i sin klass.


Domaren hette Hans Åhnström, jag tror han föder upp boxer och mops, han kunde i alla fall den här rasen.


   

Pew uppförde sig alldeles utmärkt. Det var ytterligare en tikvalp, men det var Pew som vann med HP


Sen slog hon sin bror om BIR och BIM



Så var det dags för Maya, hon var ensam i sin klass, men hon ställdes mot en hane om BIR och BIM, där hon drog det längsta strået.


Med två BIR-hundar så tyckte jag ändå att vi kunde stanna till finalen, även om det var väldigt trångt och varmt i gymnastikhallen, som var för liten för tre utställningsringar.


 

Jag gillar inte alls när alla som blivit BIR går direkt till en BIS-final. Det var drygt 35 st raser i både Pews final och i Mayas.


Pew stod kvar efter första gallringen, men åkte sen ut i nästa.


 

Maya stod kvar efter både första och andra gallringen, men sen åkte hon ut när det var dags att placera de 4 bästa. Jag tror att det var den lilla kinesen vid vår sida som vann.


     

Nalles två rosetter fattas.


Det blev mörkerkörning hem, nåt som jag gillar allt sämre, men det gick bra och det var varken snö eller regn. Kallt var det ändå med ca 6 minusgrader.


  

Av Kicki Fredlund - 22 november 2015 10:02

I fredags var jag då till Falun, dels för nytt ultraljud (dom lägger upp i nån bank), sen var det dags för magnetröntgen. Jag gillar ju inte alls att ligga på magen, dels för ryggen och dels för att jag blir yr av att hålla huvudet nedåt (även om lutningen är jätteliten).


Men jag tänkte väl att 20 minuter ska jag klara, nu blev det mer än så för kanylen som satts i armen (för kontrastvätskan), den åkte ur så dom fick börja om, sätta ny kanyl i andra armen.


Det var ett jäkla oväsen på apparaten, jag trodde man skulle få musik eller nåt i hörlurarana, (som inte gjorde speciellt mycket nytta), men det hade dom ingen.


Jag var rejält "sjösjuk" när jag skulle upp på benen igen och det tog ett tag innan jag kunde ta bilen.


Berra var hemma hos hundarna för jag misstänkte att det hela skulle ta tid. Det gjorde det också.


Jag åkte hemifrån kl 11, var hemma igen kl 17. Men då hade en timme gått åt till att åka till Borlänge och hämta stamtavlan med vaccinationsintyg för Pew, som skulle föja med mig på utställning på lördagen.


Dan innan, hade jag varit till Gertrud, som är hos Regina och vi promenerade tillsammans med hundarna.


 Trollet har lika stort intresse för pinnar som mamma och storasyster

 

Jag är så glad åt att Jolly accepterar honom fullt ut


 Efter promenaden blev det fika Reginas kök


 

 Regina själv fick sitta en bit ifrån oss, för hon var hemma från jobbet och var förkyld

Av Kicki Fredlund - 19 november 2015 10:37

 

Stup i kvarten behövs det uppladdning av de här prylarna, som man gjort sig så beroende av.

Av Kicki Fredlund - 19 november 2015 10:08

 

Så himla trevligt attt vara i sällskap med nära och kära.

Av Kicki Fredlund - 19 november 2015 09:48

 

En utväxt på en gammal halvrutten björkstam. Det sägs att om man eldar på en sån ticka (som det väl är av nåt slag) så ska det hålla undan myggen. Men nu har vi ju kommit till en årtid när det är ganska myggfritt ändå.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards